Az idei év szezonnyitó Családi Vállalattulajdonosok klub eseményén 17 Család képviseltette magát, összesen 42-en voltunk.

A program szokás szerint  a „Klub a Klubban” kötetlen beszélgetéssel kezdődött, majd a köszöntő és az aktualitások ismertetése következett, ahol tájékoztatás hangzott el az FBN-I soronkövetkező nemzetközi eseményeiről, illetve "Az Év Széchenyi Vállalkozása Díj"-ról.

Ezt követően a Terjeszkedés – Akvizíciók címmel az EY kiváló szakemberei tartottak előadást.

A családi vállalatok növekedési és terjeszkedési lehetőségeit a vállalati stratégiának megfelelő célokra építve, a célpontok felkutatásától a különböző típusú és különböző szaktudást igénylő átvilágításon, majd a tranzakción keresztül az integrálás és működtetés folyamatát, idő igényét, buktatóit is megismerhettük Dezse Margaret az EY Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások (TAS) vezető partnere illetve Geist Ferenc – EY Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások (TAS) igazgatójának előadásában.

Dr. Varga Iván az EY ügyvédi irodájának a Vállalati Tranzakciókkal (M&A) foglalkozó vezetője a jogi aspektuson keresztül megközelítve a szerződés típusokra, védelmi mechanizmusokra, jogokra is kitért.

Dobszai Zoltán – EY Működésfejlesztési Üzletágának menedzsere pedig a sikeresen integrálás és a

a lehetőségek kiaknázásának fázisait ismertette, kihangsúlyozva a módszertan fontosságát.

Ezt követően Vértes Anita mutatta be a CISV-t (http://www.hu.cisv.org/), független, politikamentes, önkéntes nemzetközi szervezet, amelynek célja a békére való nevelés és a kultúrák közti barátságok megteremtése.

Programjaik

Village: 11 éveseknek, 4 hét (16 éveseknek is)

Interchange: 12-13, 13-14 vagy 14-15 éveseknek, 2 hét

Step Up: 14 vagy 15 éveseknek, 23 nap

Youth Meeting: 12-13, 16-18 és 19+ korosztály, 8 vagy 15 nap

Seminar Camp: 17-18 éveseknek, 3 hét

IPP: 21+ korosztály, 2 hét

Mosaic: 16+ korosztály, változó időtartamú

A szervezet programjainak célja, hogy a résztvevők szoros barátságot kössenek a világ más tájairól érkezőkkel, hogy ne úgy tekintsenek a Föld országaira, mint (félre)ismert távoli vidékekre, hanem mint új barátaik otthonára. Továbbá felismerjék, hogy minden ember alapvetően ugyanolyan értékekkel rendelkezik és elfogadják a kulturális különbségeket, ráébredjenek a népek közötti béke jelentőségére, illetve megtanulják, hogyan lehet a békéért tenni.

A programban résztvevők szervezőkészsége és kommunikációs képessége fejlődik, akár többnyelvű környezetben is, előítéletektől mentes, nyitott gondolkodásmódot sajátítanak el és együttműködésre serkenti őket más, hasonló célkitűzésű alapítványokkal.

A szünet után a Kiss Cégcsoportot mutatta be Kiss László alapító (www.kiskft.hu). A cégcsoport,  a Borsodi Régió egyik legjelentősebb foglalkoztatója, folyamatosan és organikus fejlődik. Tevékenységi körük kiterjed a szerelőipari, környezetvédelmi, energetikai, laboratóriumi és ügyviteli szolgáltatásokra, továbbá a növényvédőszer gyártás területére. A cégcsoport sikeres működéséhez az alapokat a tagok közötti szinergiák maximális kihasználása, az ügyfelek rugalmas kiszolgálása és a költséghatékony innovatív megoldások  adják.

Mint az ilyen bemutatkozások legtöbbjét nehéz szemléletesen visszaadni, azt az elhivatottságot, teremtő és innovatív erőt, kreativitás, rendkívüli szakmai felkészültséget, a hozzáadott érték létrehozására való törekvést, ami az előadásból sugárzott.

Köszönjük az élményt!

A Youth For Understanding (YFU) egy nemzetközi, non-profit szervezet, mely fiatalok oktatási csereprogramjainak szervezésére jött létre. Fiatalok a Megértésért Magyarországi Egyesülete bemutatkozásán két „csere diák” is részt vett.

https://www.youtube.com/watch?v=depy-jXBcMs#t=14

A Habitat for Humanity bemutatkozásakor elhangzott, hogy a világ több mint 70 országában dolgoznak azért, hogy minden ember egészséges, megfizethető, méltó otthonban élhessen. Magyarországon 149 új otthont építettek hagyományos Habitat programukban, 620 felújítást végeztek, 1480 család vett részt pénzügyi és energiahatékonysági képzéseiken, továbbá szakpolitikai munkájuk során 1,7 millió lakhatási szegénységben élők érdekeit képviselik.

A fórumról

Családi Vállalat Tulajdonosok Klubja

Alternatív vitarendezés a családi vállalkozásoknál 1. rész

A szerzők kutatása a családi vállalkozások belső működését vizsgálja. Hipotézisük, hogy a specifikusan a családi vállalkozásokra jellemző ”neuralgikus pontok” és viszályok – melyeknek alapja az üzleti és az érzelmi kapcsolatok keveredése - mediációval oldhatók meg leghatékonyabban. Ez a módszer biztosítja a folytonosságot a vállalat számra, és segíthet a konfliktusok kezelésben hozzájárulva a működőképes közös munkakörnyezet kialakításához.

Forrás: jogaszvilag.hu  2017. 11. 06.

Írta: Ökrös Fanny, Harta Viktória, Szilágyi Dániel

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017. November 14., Kedd

A családi vállalkozások jobb túlélők

A családi tulajdonú vállalatok jóval ellenállóbbak a változó gazdasági környezetnek, ezért jellemzően jobban teljesítenek, mint nem-családi versenytársaik. Ugyanakkor a cégek értékének megőrzéséhez és gyarapításához hosszú távon elengedhetetlen a növekedés, mely fontos, hogy megfelelő árbevétel-bővülés és megtérülés mellett valósuljon meg – hangzott el a K&H családi vállalatok számára rendezett eseményén.

Forrás: Piac & Profit 2017. november 10. péntek / piacesprofit.hu

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017. November 14., Kedd

Maradjon családban!

A családi vállalkozások helyzete nemcsak vállalkozói, hanem társadalmi ügy is. A téma multidiszciplináris mivoltából adódóan a BCE mindhárom karán releváns lehet vele foglalkozni, ahogy az egyetemen kívül is. Dr. Drótos György, a Családi Vállalatok Központ (CSVK) megbízott vezetője (egyben a Vezetéstudományi Intézet igazgatója) válaszolt a magyarországi helyzettel és a Központ működésének hallgatókat érintő részeivel kapcsolatos kérdéseinkre. 

Forrás: Corvinus Online / Hallgatói blog

Dátum: 2017. október 24.

Az interjút készítette: Toma Franciska

Tovább az eredeti cikkhez: http://corvinusonline.blog.hu/2017/10/24/maradjon_csaladban

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017. November 13., Hétfő

Az első generációnál még csak nevében „családi” a családi vállalkozás

Bár a családi vállalkozások fontosságáról mind gazdasági, mind politikai színtéren sok szó esik, valójában kevés megbízható információval rendelkezünk erről a vállalkozási körről. Eddig azt sem tudhattuk, hogy pontosan mennyien is vannak. A BGE Budapest LAB Családi vállalkozás kutatásának köszönhetően a következő években nem csak számuk, de működési módjuk is megismerhető.

Forrás: Piac & Profit

2017. október 27. péntek  piacesprofit.hu

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017. November 01., Szerda

Négy út családi vállalkozásoknak a sikerhez

Az újgenerációs családi üzleti vezetők háromnegyede nagyszabású tervekkel rendelkezik vállalkozásuk jövőjével kapcsolatban, ám a generációk közötti ellentétek itt is megjelennek. Az új generáció 75%-a véli úgy, hogy a digitális átalakulás nagyon fontos vagy elengedhetetlen vállalkozásuk sikeres működéséhez, ám a válaszadók 36%-át frusztrálja a tény, hogy a jelenlegi generáció nem egészen érti az átalakulásban rejlő lehetőségeket és a kapcsolódó kockázatokat.

Forrás: Piac & Profit 2017. október 20. péntek - 11:10 / piacesprofit.hu

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017. Október 26., Csütörtök