Az idei év szezonnyitó Családi Vállalattulajdonosok klub eseményén 17 Család képviseltette magát, összesen 42-en voltunk.

A program szokás szerint  a „Klub a Klubban” kötetlen beszélgetéssel kezdődött, majd a köszöntő és az aktualitások ismertetése következett, ahol tájékoztatás hangzott el az FBN-I soronkövetkező nemzetközi eseményeiről, illetve "Az Év Széchenyi Vállalkozása Díj"-ról.

Ezt követően a Terjeszkedés – Akvizíciók címmel az EY kiváló szakemberei tartottak előadást.

A családi vállalatok növekedési és terjeszkedési lehetőségeit a vállalati stratégiának megfelelő célokra építve, a célpontok felkutatásától a különböző típusú és különböző szaktudást igénylő átvilágításon, majd a tranzakción keresztül az integrálás és működtetés folyamatát, idő igényét, buktatóit is megismerhettük Dezse Margaret az EY Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások (TAS) vezető partnere illetve Geist Ferenc – EY Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások (TAS) igazgatójának előadásában.

Dr. Varga Iván az EY ügyvédi irodájának a Vállalati Tranzakciókkal (M&A) foglalkozó vezetője a jogi aspektuson keresztül megközelítve a szerződés típusokra, védelmi mechanizmusokra, jogokra is kitért.

Dobszai Zoltán – EY Működésfejlesztési Üzletágának menedzsere pedig a sikeresen integrálás és a

a lehetőségek kiaknázásának fázisait ismertette, kihangsúlyozva a módszertan fontosságát.

Ezt követően Vértes Anita mutatta be a CISV-t (http://www.hu.cisv.org/), független, politikamentes, önkéntes nemzetközi szervezet, amelynek célja a békére való nevelés és a kultúrák közti barátságok megteremtése.

Programjaik

Village: 11 éveseknek, 4 hét (16 éveseknek is)

Interchange: 12-13, 13-14 vagy 14-15 éveseknek, 2 hét

Step Up: 14 vagy 15 éveseknek, 23 nap

Youth Meeting: 12-13, 16-18 és 19+ korosztály, 8 vagy 15 nap

Seminar Camp: 17-18 éveseknek, 3 hét

IPP: 21+ korosztály, 2 hét

Mosaic: 16+ korosztály, változó időtartamú

A szervezet programjainak célja, hogy a résztvevők szoros barátságot kössenek a világ más tájairól érkezőkkel, hogy ne úgy tekintsenek a Föld országaira, mint (félre)ismert távoli vidékekre, hanem mint új barátaik otthonára. Továbbá felismerjék, hogy minden ember alapvetően ugyanolyan értékekkel rendelkezik és elfogadják a kulturális különbségeket, ráébredjenek a népek közötti béke jelentőségére, illetve megtanulják, hogyan lehet a békéért tenni.

A programban résztvevők szervezőkészsége és kommunikációs képessége fejlődik, akár többnyelvű környezetben is, előítéletektől mentes, nyitott gondolkodásmódot sajátítanak el és együttműködésre serkenti őket más, hasonló célkitűzésű alapítványokkal.

A szünet után a Kiss Cégcsoportot mutatta be Kiss László alapító (www.kiskft.hu). A cégcsoport,  a Borsodi Régió egyik legjelentősebb foglalkoztatója, folyamatosan és organikus fejlődik. Tevékenységi körük kiterjed a szerelőipari, környezetvédelmi, energetikai, laboratóriumi és ügyviteli szolgáltatásokra, továbbá a növényvédőszer gyártás területére. A cégcsoport sikeres működéséhez az alapokat a tagok közötti szinergiák maximális kihasználása, az ügyfelek rugalmas kiszolgálása és a költséghatékony innovatív megoldások  adják.

Mint az ilyen bemutatkozások legtöbbjét nehéz szemléletesen visszaadni, azt az elhivatottságot, teremtő és innovatív erőt, kreativitás, rendkívüli szakmai felkészültséget, a hozzáadott érték létrehozására való törekvést, ami az előadásból sugárzott.

Köszönjük az élményt!

A Youth For Understanding (YFU) egy nemzetközi, non-profit szervezet, mely fiatalok oktatási csereprogramjainak szervezésére jött létre. Fiatalok a Megértésért Magyarországi Egyesülete bemutatkozásán két „csere diák” is részt vett.

https://www.youtube.com/watch?v=depy-jXBcMs#t=14

A Habitat for Humanity bemutatkozásakor elhangzott, hogy a világ több mint 70 országában dolgoznak azért, hogy minden ember egészséges, megfizethető, méltó otthonban élhessen. Magyarországon 149 új otthont építettek hagyományos Habitat programukban, 620 felújítást végeztek, 1480 család vett részt pénzügyi és energiahatékonysági képzéseiken, továbbá szakpolitikai munkájuk során 1,7 millió lakhatási szegénységben élők érdekeit képviselik.

A fórumról

Családi Vállalat Tulajdonosok Klubja

A HIPA díjazta 2017 legjelentősebb befektetéseit

Járműipari nagyvállalatok és hazai beszállítóik, globális piacvezető pénzügyi alapkezelő és szoftverfejlesztők, valamint a legnagyobb magyar vállalat – ők a 2017-es „Év Befektetője" díj nyertesei. A 7+1 díjazott között javarészt olyan vállalatok szerepelnek, akik több évtizedes jelenlétük után újabb nagy jelentőségű magyarországi bővítésről döntöttek tavaly, de szerepel a listán két olyan globális szinten meghatározó piaci szereplő is, akik regionális fejlesztőközpontjuk helyszínéül választották hazánkat.

Az "Év Befektetője 2017" díjak nyertesei

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Február 23., Péntek

Interjúk európai családi vállalkozások képviselőivel avagy vélemények, betekintés, idézetek

A Családi Vállalkozások Európai Egyesülete (EFB) által támogatott jelentés célja, hogy átfogó információkat szerezzen és széles körű áttekintést adjon a családi vállalkozások nemzeti és közösségi intézkedésekről, valamint a pénzügyi szektor fejlesztéseiről alkotott nézeteiről, álláspontjáról és az azokkal szembeni elvárásairól. Az áttekintés segítségével következtetések vonhatók le az európai gazdaságban fontos szerepet betöltő családi vállalkozások sikerének kulcsát képező stratégiákat illetően.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Február 14., Szerda

Recept a hosszú távú sikeres működéshez

Ma egy cég hosszú távú sikeréhez ez a három dolog kell: a munkavállalók szakértelme és lojalitása, a partnerekkel való jó kapcsolat és a legmodernebb technológia alkalmazása – vallja a FERZOL Lemezmegmunkáló Kft.

„Az elmúlt 30 év tapasztalataira alapozva a K&H társadalmi felelősségvállalási stratégiájának egyik fontos területe a vállalkozásösztönzés, amelybe 2015-től bevontuk a hazai családi vállalatokat is. Célunk, hogy hosszú távon erősítsük a szektor fenntartható működését és a családi értékek továbbvitelét. Ennek részeként hívtuk életre két évvel ezelőtt a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, ahol a sikeres hosszú távú stratégia kategóriában legutóbb a FERZOL Lemezmegmunkáló Kft. eredményeit ismertük el” – tájékoztatott Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

Forrás: www.hirado.hu

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Február 13., Kedd

Az egyetemisták mindössze 6 százaléka akar saját vállalkozást diploma után

Pedig a statisztikák szerint a vállalkozásoktatásba való befektetés az egyik legjobb megtérülést ígéri Európában.

A magyar egyetemisták-főiskolások 83 százaléka alkalmazottként tervez munkába állni a diploma megszerzése után, és csak 6 százalékuk gondolja úgy, hogy saját vállalkozást indít – írta a Világgazdaság. Öt évvel későbbre vonatkozó karrierterveik szerint viszont már csak 47 százalékuk látja magát foglalkoztatottként, és 35 százalékuk véli úgy, hogy akkorra már saját vállalkozását vezeti – derül ki a GUESSS (Global University Entrepreneurial Spirit Students’ Survey) kutatás legutóbbi eredményeiből.

Forrás: www.hvg.hu

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Február 13., Kedd