FBN-H - Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesület

 

A fiatalok vállalkozásra ösztönzése megfizethetetlen előny a magyar gazdaság számára

 

Hazánkban a fiatalok vállalkozási hajlandósága dermesztően alacsony: mindössze 4 százalékuk indít vagy tervez saját vállalkozást a jövőben. A Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) célul tűzte ki, hogy a jövő vállalkozói generációját támogató hazai szervezetek, alapítványok, mint a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a Junior Achievement Magyarország (JAM),  Képzett fiatalokkal a jövőért– Meszaros International Center of Entrepreneurship (MICE), együtt dolgozzanak a vállalkozói létforma minél jobb megismertetése és megerősítése érdekében.

 

 

A rendszerváltást követően megalakult családi vállalkozások generációváltás előtt állnak, mely új helyzetet teremt a vállalkozások életében. Az FBN-H számára kiemelten fontos a családi vállalkozások következő generációjának felkészítése a felelős tulajdonlásra és vállalatirányításra. A sikeres hazai családi vállalkozások fiatal vezetői számos fórumon aktív szerepet vállalnak a fiatalok vállalkozói kedvének felébresztésében, és a vállalkozói útra lépők tudásának gyarapításában.

 

Az egyesület kommunikációs vezetője, Boross Dávid szerint az FBN-H-nak komoly szerepe van abban, hogy mindazokat a kezdeményezéseket, amelyek a következő generáció, a fiatal vállalkozók képzését, tapasztalatszerzését és felelős, sikeres vezetővé válását segítik elő, minél szélesebb körben támogassa és megismertesse. Ezért a hazai szervezeti összefogás keretében az FBN-H támogatja a fiatalokat segítő szervezetek, alapítványok munkáját: jelenleg a FIVOSZ, a JAM és a MICE szervezetekkel működik együtt. Cél, hogy az ifjúságfejlesztési szervezetek fókuszált fellépése kapcsán célzottan és hatékonyan jó példákat, képzéseket és képességfejlesztést kapjanak a fiatalok általános iskolától az egyetem végig, ezzel megalapozva vállalkozói szemléletüket, gondolkodásukat és vállalkozás-alapítási lehetőségeiket.

 

„A közös munkának nem titkolt célja az is, hogy saját tapasztalatok alapján bemutassuk a vállalkozásainkban végzett munka valós elvárásait és perspektíváit” – emelte ki Boross Dávid. „A vállalkozói lét ma, minden felelős vállalat számára etikus, felelősségteljes, átlátható irányítást, a komoly szakmai és személyes elhivatottságot jelent. Szemben azokkal a téves elképzelésekkel és előítéletekkel, amelyek mindezt egy kaotikus működéssel, kiszámíthatatlan környezettel, buktatókkal és hiányosságokkal teli vadkapitalista világgal azonosítják.”

 

A JAM a Junior Achievement Worldwide tagja; vezetésével hazánkban 650 tanár nyújt vállalkozói tudást és szakmai gyakorlatot diákoknak. Magyar kormányzati és EU támogatások igénybevételével, valamint szakmai partnerei, szponzorai segítségével segíti a diákok munka világára való felkészülését. A Képzett Fiatalokkal a Jövőért! – MICE Program Alapítvány magas szintű etikus vállalkozói, vezetői képzést biztosít, és lehetővé teszi az olyan tehetséges diákok helyzetbe juttatását, akiknek erre másként nem lenne lehetőségük. A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a fiatal magyarországi vállalkozók és vállalkozó kedvű fiatalok legnagyobb közössége. Hivatalosan elismert érdekképviseleti szerve hazánkban és az EU-ban, hidat képezve ma és a jövő vállalkozói között. A FIVOSZ céljaként a fiatalok vállalkozási kedvének megerősítését tűzte ki, a magyar gazdaság hosszú távú versenyképességének növelése érdekében.

 

„Mindez jól mutatja, hogy az FBN-H, partnereivel egyetértésben, a felelősséget hosszú távon értelmezi” – mutat rá Boross Dávid. „A fiatalok képzése, vállalkozásra való ösztönzése fontos számunkra, bár az nagyon nehezen mérhető/számszerűsíthető, de évtizedes távlatban megfizethetetlen előnyt nyújt a haza gazdaság számára.”

A fórumról

Az Egyesület deklarált céljai, hogy a hazai társadalom megismerkedjen a családi vállalat fogalmával, hogy üzeneteink eljussanak a lehetséges tagjainkhoz és partnereinkhez. Az Egyesület olyan minősítő szervezet kíván lenni, melynek tagsága és partneri köre büszkén viseli címét. Ennek érdekében az Egyesület aktív kommunikációs munkát folytat: tájékoztatja a hazai és nemzetközi sajtót, közvetít a tagok és a sajtó között, szükség esetén pedig reagál az eseményekre. Az egységes és világos kommunikáció érdekében a sajtókapcsolatokat ebben a fórumban központosítottuk

Optimisták a magyar vállalkozások, holott van miért aggódniuk

A minőségi munkaerő elvándorlását és a külföldi vállalatok versenyelőnyét tekintik a hazai kis- és középvállalkozások jelenleg a legnagyobb kihívásnak, ugyanakkor pozitívan értékelik az adóterhek, adózási szabályok átláthatóságát, és nem tartanak az árfolyamkockázati kitettségtől sem. Míg a családi vállalkozások kevésbé, a magas árbevételű vállalatok jobban érzik a külső tényezők befolyásoló hatását cégük működésére - derült ki egy friss kutatásból.

Forrás: Pénzcentrum 2018. augusztus 8. szerda

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Augusztus 11., Szombat

Egy milliárdos senkit csináltál belőlem

Nagyon szépen köszönöm! Eddig egy nagy hatalmú ember voltam minimális pénzzel, most egy milliárdos senkit csináltál belőlem - mondta kicsit keserűen a családi vállalat értékesítése után a tranzakcióban segédkező tanácsadónak az alapító. A több tízmilliárdos értékű családi céget a rendszerváltás után kemény és kitartó munkával felépítő, magának a gyerekek közt utódot nem találó cégvezető kifakadása jól mutatja a generációváltás dilemmáit.

Forrás: www.index.hu 2018.06.18.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Július 18., Szerda

Lemaradhat Európa, ha nem veszik át a fiatalok a cégeket

A családi, kis- és közepes vállalkozások generációváltása volt az egyik fő témája a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége legutóbbi rendezvényének. A probléma égető, hiszen Európában háromból két cég elvész amiatt, mert nem tudja átadni a tulajdonos a következő generációnak a vállalkozást. Ezt tetézi, hogy viszonylag kevés fiatal szeretne vállalkozni, és ez visszavetheti Európa gazdasági teljesítményét. Minderről Kovács Patrik, a Fivosz elnöke és Illés István, az Apelso Trust igazgatósági tagja beszélt a hirado.hu-nak.

Forrás: www.hirado.hu 2018.07.06.

(Fotó: FIVOSZ)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Július 13., Péntek

Létszámbővítésre készül a magyar cégek fele, de honnan lesz ember?

A kis- és középvállalkozások 15%-a küzd jelentős munkaerőhiánnyal, 37% kis mértékűvel, 48% számára ez nem probléma - mutatja egy friss kutatás, amelynek bemutatóján elhangzott: nagyobbnak érzékeljük a munkaerőhiányt, mint amekkora valójában. A vállalkozások csaknem fele tervez létszámbővítést, ennek forrása azonban bizonytalannak tűnik. A fintech jelenséget mindössze 45% ismeri, és még a magas árbevételű cégek körében is magas a vele szembeni bizalmatlanság.

Forrás: www.portfolio.hu 2018. július 11.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Július 13., Péntek

Oroszországban nyitott gyárat a magyar Sanatmetal

Felavatták az egri Sanatmetal új gyárát Oroszországban, Obninszkban július elején. A magyar tulajdonú középvállalkozás, a Sanatmetal Kft., valamint oroszországi forgalmazójának közös beruházásában megvalósult gyár létrehozásával az egri székhelyű cég technológiai transzfert hajt végre, orosz partnere pedig a piaci kapcsolatokat és az értékesítést szervezi. A 250 millió rubeles beruházással létrejött új gyár megvalósulását a Sanatmetal saját forrásából, illetve banki hitelekből finanszírozta. A megnyitó eseményen, a több mint 100 résztvevő mellett, többek között vendégként volt jelen Kaluga Megye Kormányzója, az Orosz Egészségügyi Miniszterhelyettes, Magyarország Emberi Erőforrások Minisztériumának továbbá a Külgazdasági és Külügyminisztérium Helyettes Államtitkárai, valamint Farkas Bertalan Kutató Űrhajós is.  

 

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Július 10., Kedd