A fiatalok vállalkozásra ösztönzése megfizethetetlen előny a magyar gazdaság számára

 

Hazánkban a fiatalok vállalkozási hajlandósága dermesztően alacsony: mindössze 4 százalékuk indít vagy tervez saját vállalkozást a jövőben. A Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) célul tűzte ki, hogy a jövő vállalkozói generációját támogató hazai szervezetek, alapítványok, mint a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a Junior Achievement Magyarország (JAM),  Képzett fiatalokkal a jövőért– Meszaros International Center of Entrepreneurship (MICE), együtt dolgozzanak a vállalkozói létforma minél jobb megismertetése és megerősítése érdekében.

 

 

A rendszerváltást követően megalakult családi vállalkozások generációváltás előtt állnak, mely új helyzetet teremt a vállalkozások életében. Az FBN-H számára kiemelten fontos a családi vállalkozások következő generációjának felkészítése a felelős tulajdonlásra és vállalatirányításra. A sikeres hazai családi vállalkozások fiatal vezetői számos fórumon aktív szerepet vállalnak a fiatalok vállalkozói kedvének felébresztésében, és a vállalkozói útra lépők tudásának gyarapításában.

 

Az egyesület kommunikációs vezetője, Boross Dávid szerint az FBN-H-nak komoly szerepe van abban, hogy mindazokat a kezdeményezéseket, amelyek a következő generáció, a fiatal vállalkozók képzését, tapasztalatszerzését és felelős, sikeres vezetővé válását segítik elő, minél szélesebb körben támogassa és megismertesse. Ezért a hazai szervezeti összefogás keretében az FBN-H támogatja a fiatalokat segítő szervezetek, alapítványok munkáját: jelenleg a FIVOSZ, a JAM és a MICE szervezetekkel működik együtt. Cél, hogy az ifjúságfejlesztési szervezetek fókuszált fellépése kapcsán célzottan és hatékonyan jó példákat, képzéseket és képességfejlesztést kapjanak a fiatalok általános iskolától az egyetem végig, ezzel megalapozva vállalkozói szemléletüket, gondolkodásukat és vállalkozás-alapítási lehetőségeiket.

 

„A közös munkának nem titkolt célja az is, hogy saját tapasztalatok alapján bemutassuk a vállalkozásainkban végzett munka valós elvárásait és perspektíváit” – emelte ki Boross Dávid. „A vállalkozói lét ma, minden felelős vállalat számára etikus, felelősségteljes, átlátható irányítást, a komoly szakmai és személyes elhivatottságot jelent. Szemben azokkal a téves elképzelésekkel és előítéletekkel, amelyek mindezt egy kaotikus működéssel, kiszámíthatatlan környezettel, buktatókkal és hiányosságokkal teli vadkapitalista világgal azonosítják.”

 

A JAM a Junior Achievement Worldwide tagja; vezetésével hazánkban 650 tanár nyújt vállalkozói tudást és szakmai gyakorlatot diákoknak. Magyar kormányzati és EU támogatások igénybevételével, valamint szakmai partnerei, szponzorai segítségével segíti a diákok munka világára való felkészülését. A Képzett Fiatalokkal a Jövőért! – MICE Program Alapítvány magas szintű etikus vállalkozói, vezetői képzést biztosít, és lehetővé teszi az olyan tehetséges diákok helyzetbe juttatását, akiknek erre másként nem lenne lehetőségük. A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a fiatal magyarországi vállalkozók és vállalkozó kedvű fiatalok legnagyobb közössége. Hivatalosan elismert érdekképviseleti szerve hazánkban és az EU-ban, hidat képezve ma és a jövő vállalkozói között. A FIVOSZ céljaként a fiatalok vállalkozási kedvének megerősítését tűzte ki, a magyar gazdaság hosszú távú versenyképességének növelése érdekében.

 

„Mindez jól mutatja, hogy az FBN-H, partnereivel egyetértésben, a felelősséget hosszú távon értelmezi” – mutat rá Boross Dávid. „A fiatalok képzése, vállalkozásra való ösztönzése fontos számunkra, bár az nagyon nehezen mérhető/számszerűsíthető, de évtizedes távlatban megfizethetetlen előnyt nyújt a haza gazdaság számára.”

A fórumról

Az Egyesület deklarált céljai, hogy a hazai társadalom megismerkedjen a családi vállalat fogalmával, hogy üzeneteink eljussanak a lehetséges tagjainkhoz és partnereinkhez. Az Egyesület olyan minősítő szervezet kíván lenni, melynek tagsága és partneri köre büszkén viseli címét. Ennek érdekében az Egyesület aktív kommunikációs munkát folytat: tájékoztatja a hazai és nemzetközi sajtót, közvetít a tagok és a sajtó között, szükség esetén pedig reagál az eseményekre. Az egységes és világos kommunikáció érdekében a sajtókapcsolatokat ebben a fórumban központosítottuk

Nincsenek könnyű helyzetben a családi vállalkozások

A családi vállalkozásokat érintő legkritikusabb kihívásokat sok esetben belső szervezeti problémák okozzák, derül ki a Deloitte nemzetközi, 268 családi vállalkozás jelenlegi és leendő vezetőjével végzett kutatásából.

Forrás: Piac & Profit 2017. szeptember 5.

Tovább az eredeti cikkhez: http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/nincsenek-konnyu-helyzetben-a-csaladi-vallalkozasok/

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017. Szeptember 15., Péntek

Keresik a legjobb családi vállalatokat

A családi vállalkozások hosszú távon is fenntartható fejlődése nélkülözhetetlen a társadalom és a gazdaság fejlődéséhez. Idén is díjazzák azokat a családi vállalatokat, melyek sikeres működésük mellett, a családi értékek megőrzését és a társadalmi felelősségvállalást is beépítik stratégiájukba. A K&H ebben az évben is kiválóság díjat ad ezeknek a cégeknek.

Forrás: Origo 2017. szeptember 15.

Tovább az eredeti cikkhez: http://www.origo.hu/gazdasag/20170907-keresik-a-legjobb-csaladi-vallalatokat.html

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017. Szeptember 15., Péntek

Most kiderül, melyik a legmenőbb gyár Magyarországon

Vajon melyek Magyarország legjobb gyárai? A gyártóipar szereplőinek ritkán van lehetőségük megmutatni magukat, pedig itt is bőven találni kiemelkedő teljesítményeket: innovációk, elégedett dolgozók és vevők, energiahatékonyság és digitális fejlesztések. Ez csak néhány az Év Gyára verseny 9 kategóriája közül, amelyre idén ismét nevezhetnek a magyarországi gyártóegységgel rendelkező vállalatok. Az egyik tavalyi győztest kérdeztük arról, hogy hogyan került a legjobbak közé, és tulajdonképpen mit nyert a cége az elismeréssel.

Forrás: Portfolio, Háhner Petra, 2017. szeptember 14

Tovább az eredeti cikkhez: http://www.portfolio.hu/vallalatok/most_kiderul_melyik_a_legmenobb_gyar_magyarorszagon.262141.html

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017. Szeptember 15., Péntek

Ezek miatt fáj a legtöbb családi vállalkozás feje

A családi vállalkozásokat érintő legkritikusabb kihívásokat sok esetben belső szervezeti problémák okozzák, derül ki a Deloitte nemzetközi, 268 családi vállalkozás jelenlegi és leendő vezetőjével végzett kutatásából.

Forrás: Világgazdaság 2017.09.04.

Tovább az eredeti cikkre: https://www.vg.hu/vallalatok/ezek-miatt-faj-legtobb-csaladi-vallalkozas-feje-599775/

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017. Szeptember 06., Szerda