A fiatalok vállalkozásra ösztönzése megfizethetetlen előny a magyar gazdaság számára

 

Hazánkban a fiatalok vállalkozási hajlandósága dermesztően alacsony: mindössze 4 százalékuk indít vagy tervez saját vállalkozást a jövőben. A Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) célul tűzte ki, hogy a jövő vállalkozói generációját támogató hazai szervezetek, alapítványok, mint a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a Junior Achievement Magyarország (JAM),  Képzett fiatalokkal a jövőért– Meszaros International Center of Entrepreneurship (MICE), együtt dolgozzanak a vállalkozói létforma minél jobb megismertetése és megerősítése érdekében.

 

 

A rendszerváltást követően megalakult családi vállalkozások generációváltás előtt állnak, mely új helyzetet teremt a vállalkozások életében. Az FBN-H számára kiemelten fontos a családi vállalkozások következő generációjának felkészítése a felelős tulajdonlásra és vállalatirányításra. A sikeres hazai családi vállalkozások fiatal vezetői számos fórumon aktív szerepet vállalnak a fiatalok vállalkozói kedvének felébresztésében, és a vállalkozói útra lépők tudásának gyarapításában.

 

Az egyesület kommunikációs vezetője, Boross Dávid szerint az FBN-H-nak komoly szerepe van abban, hogy mindazokat a kezdeményezéseket, amelyek a következő generáció, a fiatal vállalkozók képzését, tapasztalatszerzését és felelős, sikeres vezetővé válását segítik elő, minél szélesebb körben támogassa és megismertesse. Ezért a hazai szervezeti összefogás keretében az FBN-H támogatja a fiatalokat segítő szervezetek, alapítványok munkáját: jelenleg a FIVOSZ, a JAM és a MICE szervezetekkel működik együtt. Cél, hogy az ifjúságfejlesztési szervezetek fókuszált fellépése kapcsán célzottan és hatékonyan jó példákat, képzéseket és képességfejlesztést kapjanak a fiatalok általános iskolától az egyetem végig, ezzel megalapozva vállalkozói szemléletüket, gondolkodásukat és vállalkozás-alapítási lehetőségeiket.

 

„A közös munkának nem titkolt célja az is, hogy saját tapasztalatok alapján bemutassuk a vállalkozásainkban végzett munka valós elvárásait és perspektíváit” – emelte ki Boross Dávid. „A vállalkozói lét ma, minden felelős vállalat számára etikus, felelősségteljes, átlátható irányítást, a komoly szakmai és személyes elhivatottságot jelent. Szemben azokkal a téves elképzelésekkel és előítéletekkel, amelyek mindezt egy kaotikus működéssel, kiszámíthatatlan környezettel, buktatókkal és hiányosságokkal teli vadkapitalista világgal azonosítják.”

 

A JAM a Junior Achievement Worldwide tagja; vezetésével hazánkban 650 tanár nyújt vállalkozói tudást és szakmai gyakorlatot diákoknak. Magyar kormányzati és EU támogatások igénybevételével, valamint szakmai partnerei, szponzorai segítségével segíti a diákok munka világára való felkészülését. A Képzett Fiatalokkal a Jövőért! – MICE Program Alapítvány magas szintű etikus vállalkozói, vezetői képzést biztosít, és lehetővé teszi az olyan tehetséges diákok helyzetbe juttatását, akiknek erre másként nem lenne lehetőségük. A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a fiatal magyarországi vállalkozók és vállalkozó kedvű fiatalok legnagyobb közössége. Hivatalosan elismert érdekképviseleti szerve hazánkban és az EU-ban, hidat képezve ma és a jövő vállalkozói között. A FIVOSZ céljaként a fiatalok vállalkozási kedvének megerősítését tűzte ki, a magyar gazdaság hosszú távú versenyképességének növelése érdekében.

 

„Mindez jól mutatja, hogy az FBN-H, partnereivel egyetértésben, a felelősséget hosszú távon értelmezi” – mutat rá Boross Dávid. „A fiatalok képzése, vállalkozásra való ösztönzése fontos számunkra, bár az nagyon nehezen mérhető/számszerűsíthető, de évtizedes távlatban megfizethetetlen előnyt nyújt a haza gazdaság számára.”

A fórumról

Az Egyesület deklarált céljai, hogy a hazai társadalom megismerkedjen a családi vállalat fogalmával, hogy üzeneteink eljussanak a lehetséges tagjainkhoz és partnereinkhez. Az Egyesület olyan minősítő szervezet kíván lenni, melynek tagsága és partneri köre büszkén viseli címét. Ennek érdekében az Egyesület aktív kommunikációs munkát folytat: tájékoztatja a hazai és nemzetközi sajtót, közvetít a tagok és a sajtó között, szükség esetén pedig reagál az eseményekre. Az egységes és világos kommunikáció érdekében a sajtókapcsolatokat ebben a fórumban központosítottuk

„Ne az alapító sírja felett vesszenek össze” – milliárdok forognak kockán a generációváltó családi cégeknél

Egy hullámban öregszenek ki a kiemelten fontos családi vállalkozások vezetői, de többségük a jelek szerint az öröklétben hisz. A staféta átadását személyes viták, megcsalások és árulások nehezítik, a gazdasági és jogi döntések ezeknek csak a tünetei, állítja a nemzetközi Family Business Network magyar szervezetét vezető Boross Dávid. 

 

Forrás: hvg.hu, Daczi Dóra, 2019.02.20.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Február 22., Péntek

Szent-Györgyi után szabadon: a Goodwill Pharma sikertörténete

 

Amikor otthagyta az orvosi pályát, dr. Jójárt Ferenc mindent arra tett fel, hogy sikeres vállalkozóként egy nagy gyógyszercéget építsen fel Szegeden. 20 éve indultak, kezdetben sales és marketingmunkát végeztek nagy gyógyszergyártóknak. Ma már a gyógyszer-kereskedelemnél meghatározóbb a gyógyszergyártás, és elindították a régiós terjeszkedést is. 

Forrás: KKV Magazin
 
Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Február 21., Csütörtök

A magyar gasztronómus: a Zsidai Csoport sikertörténete

Gyerekkorát a szülei által üzemeltetett Pierrot kávéházban töltötte, közgazdaságtant tanult és üzleti tanácsadónak készült. Bár a legnevesebb nemzetközi cégeknél dolgozott, 30 évesen mégis úgy döntött, a gasztronómiát választja hivatásának. A Zsidai Csoport ma már 13 egységből áll.

 

Forrás: KKV Magazin, Nyomárkay Kázmér 

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Február 21., Csütörtök

A kormány segítené a családi vállalatok utódlását

A kormány segítséget kíván nyújtani azoknak a nyugdíjkorhatárhoz közeledő vállalkozóknak, akik nem tudják cégeiket családi körben tartani, ezért lehetővé tenné, hogy a cég magyar menedzsmentje vagy egy magyar tulajdonú alapítvány gyakorolja a tulajdonosi jogokat – nyilatkozta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Mediaworks megyei napilapjainak adott interjúban. Megjegyezte: a kormány négyezer olyan vállalatról tud, amelyek alapító tulajdonosa már közel került a nyugdíjkorhatárhoz.

Forrás: MTI, 2019.02.20.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Február 21., Csütörtök