A fiatalok vállalkozásra ösztönzése megfizethetetlen előny a magyar gazdaság számára

 

Hazánkban a fiatalok vállalkozási hajlandósága dermesztően alacsony: mindössze 4 százalékuk indít vagy tervez saját vállalkozást a jövőben. A Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) célul tűzte ki, hogy a jövő vállalkozói generációját támogató hazai szervezetek, alapítványok, mint a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a Junior Achievement Magyarország (JAM),  Képzett fiatalokkal a jövőért– Meszaros International Center of Entrepreneurship (MICE), együtt dolgozzanak a vállalkozói létforma minél jobb megismertetése és megerősítése érdekében.

 

 

A rendszerváltást követően megalakult családi vállalkozások generációváltás előtt állnak, mely új helyzetet teremt a vállalkozások életében. Az FBN-H számára kiemelten fontos a családi vállalkozások következő generációjának felkészítése a felelős tulajdonlásra és vállalatirányításra. A sikeres hazai családi vállalkozások fiatal vezetői számos fórumon aktív szerepet vállalnak a fiatalok vállalkozói kedvének felébresztésében, és a vállalkozói útra lépők tudásának gyarapításában.

 

Az egyesület kommunikációs vezetője, Boross Dávid szerint az FBN-H-nak komoly szerepe van abban, hogy mindazokat a kezdeményezéseket, amelyek a következő generáció, a fiatal vállalkozók képzését, tapasztalatszerzését és felelős, sikeres vezetővé válását segítik elő, minél szélesebb körben támogassa és megismertesse. Ezért a hazai szervezeti összefogás keretében az FBN-H támogatja a fiatalokat segítő szervezetek, alapítványok munkáját: jelenleg a FIVOSZ, a JAM és a MICE szervezetekkel működik együtt. Cél, hogy az ifjúságfejlesztési szervezetek fókuszált fellépése kapcsán célzottan és hatékonyan jó példákat, képzéseket és képességfejlesztést kapjanak a fiatalok általános iskolától az egyetem végig, ezzel megalapozva vállalkozói szemléletüket, gondolkodásukat és vállalkozás-alapítási lehetőségeiket.

 

„A közös munkának nem titkolt célja az is, hogy saját tapasztalatok alapján bemutassuk a vállalkozásainkban végzett munka valós elvárásait és perspektíváit” – emelte ki Boross Dávid. „A vállalkozói lét ma, minden felelős vállalat számára etikus, felelősségteljes, átlátható irányítást, a komoly szakmai és személyes elhivatottságot jelent. Szemben azokkal a téves elképzelésekkel és előítéletekkel, amelyek mindezt egy kaotikus működéssel, kiszámíthatatlan környezettel, buktatókkal és hiányosságokkal teli vadkapitalista világgal azonosítják.”

 

A JAM a Junior Achievement Worldwide tagja; vezetésével hazánkban 650 tanár nyújt vállalkozói tudást és szakmai gyakorlatot diákoknak. Magyar kormányzati és EU támogatások igénybevételével, valamint szakmai partnerei, szponzorai segítségével segíti a diákok munka világára való felkészülését. A Képzett Fiatalokkal a Jövőért! – MICE Program Alapítvány magas szintű etikus vállalkozói, vezetői képzést biztosít, és lehetővé teszi az olyan tehetséges diákok helyzetbe juttatását, akiknek erre másként nem lenne lehetőségük. A Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ), a fiatal magyarországi vállalkozók és vállalkozó kedvű fiatalok legnagyobb közössége. Hivatalosan elismert érdekképviseleti szerve hazánkban és az EU-ban, hidat képezve ma és a jövő vállalkozói között. A FIVOSZ céljaként a fiatalok vállalkozási kedvének megerősítését tűzte ki, a magyar gazdaság hosszú távú versenyképességének növelése érdekében.

 

„Mindez jól mutatja, hogy az FBN-H, partnereivel egyetértésben, a felelősséget hosszú távon értelmezi” – mutat rá Boross Dávid. „A fiatalok képzése, vállalkozásra való ösztönzése fontos számunkra, bár az nagyon nehezen mérhető/számszerűsíthető, de évtizedes távlatban megfizethetetlen előnyt nyújt a haza gazdaság számára.”

A fórumról

Az Egyesület deklarált céljai, hogy a hazai társadalom megismerkedjen a családi vállalat fogalmával, hogy üzeneteink eljussanak a lehetséges tagjainkhoz és partnereinkhez. Az Egyesület olyan minősítő szervezet kíván lenni, melynek tagsága és partneri köre büszkén viseli címét. Ennek érdekében az Egyesület aktív kommunikációs munkát folytat: tájékoztatja a hazai és nemzetközi sajtót, közvetít a tagok és a sajtó között, szükség esetén pedig reagál az eseményekre. Az egységes és világos kommunikáció érdekében a sajtókapcsolatokat ebben a fórumban központosítottuk

A HIPA díjazta 2017 legjelentősebb befektetéseit

Járműipari nagyvállalatok és hazai beszállítóik, globális piacvezető pénzügyi alapkezelő és szoftverfejlesztők, valamint a legnagyobb magyar vállalat – ők a 2017-es „Év Befektetője" díj nyertesei. A 7+1 díjazott között javarészt olyan vállalatok szerepelnek, akik több évtizedes jelenlétük után újabb nagy jelentőségű magyarországi bővítésről döntöttek tavaly, de szerepel a listán két olyan globális szinten meghatározó piaci szereplő is, akik regionális fejlesztőközpontjuk helyszínéül választották hazánkat.

Az "Év Befektetője 2017" díjak nyertesei

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Február 23., Péntek

Interjúk európai családi vállalkozások képviselőivel avagy vélemények, betekintés, idézetek

A Családi Vállalkozások Európai Egyesülete (EFB) által támogatott jelentés célja, hogy átfogó információkat szerezzen és széles körű áttekintést adjon a családi vállalkozások nemzeti és közösségi intézkedésekről, valamint a pénzügyi szektor fejlesztéseiről alkotott nézeteiről, álláspontjáról és az azokkal szembeni elvárásairól. Az áttekintés segítségével következtetések vonhatók le az európai gazdaságban fontos szerepet betöltő családi vállalkozások sikerének kulcsát képező stratégiákat illetően.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Február 14., Szerda

Recept a hosszú távú sikeres működéshez

Ma egy cég hosszú távú sikeréhez ez a három dolog kell: a munkavállalók szakértelme és lojalitása, a partnerekkel való jó kapcsolat és a legmodernebb technológia alkalmazása – vallja a FERZOL Lemezmegmunkáló Kft.

„Az elmúlt 30 év tapasztalataira alapozva a K&H társadalmi felelősségvállalási stratégiájának egyik fontos területe a vállalkozásösztönzés, amelybe 2015-től bevontuk a hazai családi vállalatokat is. Célunk, hogy hosszú távon erősítsük a szektor fenntartható működését és a családi értékek továbbvitelét. Ennek részeként hívtuk életre két évvel ezelőtt a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, ahol a sikeres hosszú távú stratégia kategóriában legutóbb a FERZOL Lemezmegmunkáló Kft. eredményeit ismertük el” – tájékoztatott Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok szakértője.

Forrás: www.hirado.hu

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Február 13., Kedd

Az egyetemisták mindössze 6 százaléka akar saját vállalkozást diploma után

Pedig a statisztikák szerint a vállalkozásoktatásba való befektetés az egyik legjobb megtérülést ígéri Európában.

A magyar egyetemisták-főiskolások 83 százaléka alkalmazottként tervez munkába állni a diploma megszerzése után, és csak 6 százalékuk gondolja úgy, hogy saját vállalkozást indít – írta a Világgazdaság. Öt évvel későbbre vonatkozó karrierterveik szerint viszont már csak 47 százalékuk látja magát foglalkoztatottként, és 35 százalékuk véli úgy, hogy akkorra már saját vállalkozását vezeti – derül ki a GUESSS (Global University Entrepreneurial Spirit Students’ Survey) kutatás legutóbbi eredményeiből.

Forrás: www.hvg.hu

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Február 13., Kedd