Hogyan lehet sikeresen alkalmazkodni a gyorsan változó vevői igényekhez? Az agilitás nem biztos, hogy megy egyik pillanatról a másikra, pedig nem is olyan bonyolult dolog, mint gondolnánk.

Forrás: https://forbes.hu 2019.01.10. Rovat: Legyél jobb!

Vendégszerző: Kürti Tamás, vállalkozó, a Kürt Akadémia alapítója és intézményvezetője

 

Képzeld, az osztályvezetőnk január elsejétől agilis coach, a főosztályvezető projekttulajdonos, az igazgató pedig törzsfőnök lesz! – meséli több barátom is, akik különböző nagyvállalatoknál dolgoznak. Ha 40+ éves vagy, neked is rögtön eszedbe juthat, amikor kiderült, nem kötelező a továbbiakban oroszt tanulni. Lehet választani! Német, angol, olasz… Kinyílt a világ! Magabiztos orosztanáraink bizonytalan angoltanárok lettek. Persze voltak sikeres nyelvtanárok is, akik az új nyelv oktatásában is kiválóak voltak. Mire készültek, mit tudtak ők? Még inkább mit tud, mire és hogyan készül az, aki sikeres agilis szervezeti változást vezet?

Megváltozott a változás is.

Korábban olyan volt, mint a mosóporreklám. Könnyen meg tudtuk mondani, milyen volt előtte és milyen lett utána, ami megváltozott. Ma olyan gyorsak a változások, hogy mire felfogjuk őket, újra megváltoztak. De mi is változik ma ilyen gyorsan?

Az üzleti élet szempontjából nézve a kulcs a vevő igényének változása az iránt, hogy hogyan szolgáljuk ki.

Gondolhatnánk, hogy megőrültek a vevők, mindig mást akarnak, de nem ez történt. Szó szerint rakétatechnológiát kaptak, kaptunk a zsebünkbe a mobiltelefonjainkkal. A kezünkbe költözött a vásárlási képességünk. Akárhol is vagyunk, egész nap vevők lehetünk! És jellemző ránk, hogy folyamatosan fejlődnek az igényeink. Olyan tempóban, ahogyan azoknak a kielégítésére jobb módot találunk.

Már nemcsak autóvásárlással, taxirendeléssel lehet kielégíteni autós utazási igényünket, hanem az okostelefonunkról a közelünkben megtalálható autó azonnali kibérlésével és használatával, vagy úgy hogy beszállunk egy arra járó telekocsiba. És ki tudja, mikorra várhatjuk az automata sofőrt?

A technológiával felturbózott vásárlói igény kihívására válasz az üzleti szervezetek értékteremtésében a rövid tervezési és megvalósítási ciklusok használata, az agilitás. Egy módszertan mindenek felett? Csodaszer? De nem ám! Ez nemcsak módszertan, hanem szemlélet, attitűd, együttműködési kultúra.

Az orosztanár a nyelv mellett ismerte az orosz kultúrát is. A főnök az előre meghatározott közgazdasági, mérnöki szabályok szerint tudta a maximalizmust és a perfekcionizmust képviselni. Az agilitás szereplői a vevőt kielégítő elég jó, működő megoldásokat, rugalmas kiszolgálást egy másfajta szokásrendszerrel irányítják. E szokások egyik kulcsmomentuma például a történtek átbeszélése oly módon, hogy a hibázás nemcsak vállalható, de a tanulás fő forrása.

Ha jobban belegondolunk, egészen megdöbbentő, mennyire emberközeli a változékonyságra optimalizált agilitás. Elsajátításának nehézsége abból fakad, hogy mennyire mesterséges, fix keretekhez szoktattuk magunkat korábban.

De hogyan vágjunk bele?

E szervezeti változások kulcsa nagyon emberi. Rövid, felfogható ciklusokba érdemes sűríteni. Ahogy szerelemről is attól érdemes tanulni, akinek már volt része benne, így van ez az agilitással is. Ahhoz, hogy el tudjuk képzelni, elsőként érdemes róla ismereteket szerezni.

A leghasznosabb gyakorló szakemberek történeteinek meghallgatása, és rövid gyakorlatok kipróbálása. Az alaptudás megismerésével és gyakorlással elérhető tapasztalatszerzés eredményeképpen beindul a szemlélet kialakulása.

Innentől érthetővé válik a képességek fejlesztésének szükséges mértéke és az elsajátítandó eszközök, módszerek működése, értéke, érvényessége. És itt kezdődik a változás változása.

Nem érdemes a végső célhoz tervezni továbbra sem, csak a következő tanulási ciklusra. Fogni egy területet, folyamatot, terméket, szervezeti egységet, és rajta tanulni, csinálni, értékelni. Ha jobb lett a működés és az eredmény, meg lehet erősíteni, ha nem lett jobb, újra nekiállni.

Temérdek erőfeszítés, kitartás máshogy csinálni a dolgainkat. Természetes, hogy nem megy egycsapásra.

A fórumról

Friss hírek

A Polaris Kupa első nyertese az FBN-H!

A Párizs melletti Fontainableau-ben tartotta az FBN-I múlt héten az ügyvezető titkárok szokásos éves találkozóját. 30 ország egyesületéből közel 50-en vettek részt az eseményen, s mindenki nagy meglepetésére az FBN-H elhozta az elsőként átadott Polaris Kupát!

   
Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Január 30., Szerda

Családi történetek: „Az izsáki homoktól a nemzetközi cégbirodalomig”

Tommal már tervezzük egy ideje, hogy útnak indulunk és végig látogatjuk egyesületi tagcsaládjainkat. Családlátogatásaink elsődleges célja, hogy jobban megismerjünk Titeket és lássuk, miben tudná Egyesületünk még jobban támogatni Családotokat. Másodlagos célunk pedig, hogy a többi taggal is jobban megismertessünk Benneteket tanulságos történeteitek megosztásával.

Első célállomásunk Jakabszállás volt, ahol nagy örömünkre hat családtag fogadott bennünket a H. Szabó Családból. Bár mindenki nagyon fáradt volt az esti órákban, mégis a humor és a nevetés végig kísérte egész beszélgetésünket.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Január 11., Péntek

Beszámoló a 14. K&H Klubról (2018. november 28.)

Ékes Ákos (az Üzletfejlesztés vezetője) a november 28.-ai K&H Családi Vállalatok Klubján bevezetőjében beszélt a múlt héten átadott K&H Díjról és a nyertes pályázókról. Kiemelte, hogy idén a legtöbb pályázat a társadalmi felelősségvállalás kategóriában érkezett és a díjat jövőre is meghirdetik majd. A részletekért kattints ide

Örömmel vezette be a nap izgalmas és sokakat érintő témáját, melynek előzménye 4 évvel ezelőttre nyúlik vissza. A K&H klubok indítását megelőzően ugyanis Ákos ellátogatott 10 családi céghez, akiket többek között a cégeladásról is faggatott és 10-ből 10-en azt válaszolták, szívesen eladnák a cégüket, ha a vevő számukra megfelelő árat kínálna.

Egyesületünket 9 család képviselte az eseményen. Képek itt.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. December 17., Hétfő