A múltból tanulva, a jelenben dolgozva jövőt tervezünk és építünk – vallja Bíró Zoltán, aki édesapjával közösen alapította és irányítja az ország egyik legjelentősebb lemezmegmunkálással foglalkozó cégét, a Ferzolt.

 

Forrás: vg.hu / 2020. május 1.

 

A száz százalékban magyar tulajdonú, fémmegmunkálással foglalkozó családi vállalkozás, a Ferzol 1990-ben alakult. Bíró Ferenc és fia, Bíró Zoltán a keresztnevük első három betűjéből nevezték el a kezdetben egyéni vállalkozásként indult céget, amely fokozatosan nőtte ki magát.

 

Édesapámmal Tápiószőlősön indított vállalkozásunkkal megéltük a magánszektor minden gyermekbetegségét. Kezdetben voltunk értékesítők, beszerzők, logisztikusok, gazdasági szakemberek és termelőmunkások egy időben. Ezzel nagyon sokat tanultunk – mondta lapunknak Bíró Zoltán, a Ferzol Kft. tulajdonosa és ügyvezető igazgatója. Elmondása szerint a cég életében az első és legfontosabb tanulság az volt, hogy a nyereséget folyamatosan fejlesztésekre, bővítésekre kell fordítani, és ahogy fogalmazott: a döntésük eredménye ma már látványosan megmutatkozik.

 

A családi cég az egyszemélyes vállalkozásból mára megsokszorozta a létszámát, és területén fontos vállalattá nőtte ki magát. A tápiószőlősi és a szolnoki telephelyeik 25 ezer négyzetméter gyártó- és raktározási kapacitással rendelkeznek, a vállalat közel 550 főt foglalkoztat, árbevételük a megrendelési állományuk növekedésével évről évre emelkedik: 2019-ben megközelítette a 10 milliárd forintot. A Ferzol alkalmazott finomlemez-megmunkálási technológiáihoz tartozik többek között a 2D és 3D lézervágás, az élhajlítás vagy a lakatosmunkák is.

 

Nincsenek saját termékeink. A vevőink igényei szerint gyártunk lemez alkatrészeket és végzünk összeszerelést. Ma már európai viszonylatban is megerősödtünk – mondta el az ügyvezető, aki hozzátette, hogy a mezőgazdaság, a jármű- és élelmiszeripar, a hűtés- és vezérléstechnika, az IT és banktechnika számára gyártanak elsősorban. Friss sikerként elmesélte, hogy a cégüknek tavaly egy kiemelt partnerrel sikerült pár hónap alatt jelentős együttműködést kialakítania, amelynek eredményeként az idén – a tervek szerint – közel 26 ezer elektromosan vezérelt szekrényt gyártanak majd. „Büszke vagyok rá, hogy tovább bővülünk. Januárban elindult a 2,4 milliárd forintos beruházásunk: egy 3500 négyzetméteres csarnok és ebbe termelőberendezések beszerzése a szolnoki telephelyünkön.”

 

Bíró Zoltán bevallása szerint indulásuk óta a 2008-as gazdasági válság volt a legnehezebb periódus a Ferzol történetében. Ebben az időszakban jelentősen zuhant a megrendelési állományuk, így összesen ötven dolgozótól meg kellett válniuk, azonban a gazdaság talpra állásával és a rendelések megélénkülésével a távozott kollégáknak újra munkát tudtak biztosítani.

 

Az ügyvezető elmondta, igyekeznek a jövőbe is befektetni: bővítik, fejlesztik a kapacitásukat, és modern csúcstechnológiát alkalmaznak, de a munkavállalóik kiválasztására is nagy hangsúlyt fektetnek.

 

A technológia folyamatos fejlesztése nélkülözhetetlen a versenyképesség megőrzéséhez, de a jól felkészült, motivált dolgozókra, emberi kreativitásra mindig szükség lesz – tette hozzá. A vállalatnál évről évre külső és belső képzésekkel fejlesztik a dolgozóikat, illetve gyakorlati képzést biztosítanak a diákoknak is. „Együttműködésben vagyunk öt egyetemmel, három középiskolával. Elkötelezett cégvezetőként meggyőződésem, hogy a modern technika és a kiművelt emberfő a folyamatos fejlődés és a versenyképesség garanciája, amely előre tud vinni bennünket” – mondta.

 

A fórumról

Friss hírek

A stratégia tervezés szükséglete és gyakorlata a családi vállalkozásoknál

A stratégia és a taktika megkülönböztetésével kezdte előadását Dr. Tomcsányi Péter, a Prime Rate Kft. ügyvezető tulajdonosa a 19. K&H Családi Vállalatok Klubján február 19-én. A stratégiában azt fogalmazzuk meg, hogy a hosszabb távú célok érdekében milyen cselekvéseket fogunk elvégezni, szemben a taktikával, mely a célok elérését szolgáló rövidtávú lépések sorozatát jelenti.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Február 28., Péntek

Mítosz és gyakorlat: a stratégia jelentősége a gyakorlatban

A stratégia egy meghatározó alapja a vállalat irányításának, viszont a cél nem csak egy jól megírt dokumentum elkészítése, hanem egy valódi terv, amely irányt ad a megvalósításhoz és az ahhoz kapcsolódó képességek kiépítéséhez tudtuk meg Juhász Lászlótól, a Boston Consulting Group ügyvezető igazgatójától a 19. K&H Családi Vállalatok Klubján február 19-én.

A BCG egy 60 éves globális vezetési tanácsadó vállalat, mely kezdetben különböző iparágakban vizsgálta a sikeres stratégiákat. A cég az utóbbi 5 évben a duplájára növekedett, Magyarországon pedig regionális központként működik 1997 óta. A diverzitás náluk nem csak szlogen, ténylegesen is sok iparágban vannak jelen. Ügyfeleik között nemcsak multik, hanem tradicionális magyar vállalatok is megfordulnak, melyek sokszor a legérdekesebb projekteknek bizonyulnak.   

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Február 28., Péntek

Kisvárdán jártunk

November 15-én 20 családból közel 50-en vettünk részt a Master Good gyárlátogatáson, melynek során meglátogattuk az új szervesanyag kezelő központjukat Nyírjákón, majd a csirkefeldolgozó gyárukat Kisvárdán. Nagy élmény volt a különlegesen finom csirkehúsokból készült ebéd és vacsora és a család történetét bemutató megható kisfilm is.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. November 19., Kedd

Konfliktuskezelés felsőfokon - Beszámoló a novemberi klubról

17 családból közel 40 családtag vett részt november 7-én a klubon a Marriott Hotelben, melynek központi témája a mediáció volt. Meghívott előadónk - Dr. Gulyás Kálmán - szerint az emberiség története azonos a konfliktusok történetével, hiszen az emberi élet alapvető tapasztalata a konfliktus.

A klubon készült képekhez kattints ide!

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. November 19., Kedd