A száz százalékban magyar tulajdonban lévő Vajda-Papír éves higiéniaialappapír-gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így akár Magyarország önellátása is biztosított lehet, még a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet mellett is – tájékoztatta lapunkat Herczeg Dóra, a Dunaföldváron is telephellyel rendelkező cég kommunikációs igazgatója.

 

Forrás: teol.hu / 2020. május 1.

 

Az idén húsz­éves piacvezető cég higiéniai papírtermékekből – toalettpapír, papír zsebkendő, papírtörlő – exportra is termel. Dunaföldvári gyárának, Európa legmodernebb, a régió legnagyobb papíripari üzemének Ooops! és saját márkás termékeit Skandináviába, a Baltikumba és Kelet-Közép-Európa több mint húsz országába szállítják. A külpiaci értékesítés a koronavírus-járvány idején sem állt le, köszönhetően a rendelkezésre álló, évi száznegyvenezer tonnás feldolgozó kapacitásnak és a másfél éve átadott, modern technológiájú gyár rugalmas gyártási teljesítményének.

 

A koronavírus-járvány kitörése óta az eddigi, átlagosan napi kétmillió tekercs gyártását hárommillióra emelték. Papírtörlőből húsz százalékkal, papír zsebkendőből pedig tíz százalékkal emelték a termelést, de a rendelésállomány – átmenetileg – egyes termékekből a háromszorosára nőtt a kiskereskedelmi láncoknál. Egy átlagos évben – azt alapul véve, hogy egy magyar család évi kilenc kilogramm higiéniai papírterméket használ fel –, a cégcsoport tizenhárommillió ember higiéniai papírszükségleteit elégítheti ki, így a nagyobb kereslet sem jelent gondot.

A megugró igényeket a vállalkozás száz százalékban ki tudja elégíteni – hangsúlyozta a Vajda-Papír Kft. ügyvezető igazgatója, Vajda Attila.

 

A magyar piac zökkenőmentes ellátása annak is köszönhető, hogy a legalapvetőbb termékek papír alapanyagainak száz százalékát belföldön állítja elő a cég. Ez a teljes termékportfólió alapanyagának ötven százalékát jelenti. A raktárkészlet és termelési kapacitásuk felkészült a megnövekedett igények kielégítésére. Az erősödő kereslet kielégítésére csaknem száz fővel bővítik a létszámot a három magyarországi telephelyen – tudatta a cégvezető.

 

Vajda Attila hangsúlyozta, a papírgyártás és -feldolgozás Magyarországon a rendszerváltás előtt jelentős iparág volt, a privatizáció után azonban sok gyár bezárt. A Vajda-Papír húsz éve alakult családi vállalkozásként, és a cégvezető vallja, hogy bár csoportszinten mintegy hatszáz munkavállalót foglalkoztatnak, továbbra is családi vállalkozásként tevékenykednek, azonban ma már nemzetközi színtéren és multinacionális gondolkodással. 2013-ban Norvégiában nyitottak több mint száz, új munkahelyet teremtő leányvállalatot.

 

A vállalat 2014-ben 1,8 milliárd forint értékű kapacitásbővítő nagyberuházást valósított meg Magyarországon, ebből a vissza nem térítendő támogatás összege százharminchat-millió forint volt. A világ egyik legmodernebb higiéniai papírüzemének számító, dunaföldvári gyárának fejlesztését pedig 2018-ban fejezte be a cég. A beruházást a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásai közé sorolta, és a Nagyvállalati Beruházási Támogatási programban négy- és félmilliárd forint vissza nem térítendő támogatásban részesítette. A tizenötmilliárd forintos beruházás mintegy tizenöt százalékát, közel 2,5 milliárd forintot önerőből fektettek be, a fennmaradó összeget pedig hosszú távú, hét és tíz év alatt visszafizetendő hitelekből finanszírozzák.

 

Vajda Attila azt is elmondta, hogy a dunaföldvári gyár bővítésének második üteme az előkészítő mérnöki tevékenységeknél tart, a beruházáshoz újabb állami támogatást igényeltek. A fejlesztés további hetven embernek biztosít munkát, és hetvenezer tonna többletkapacitást jelent majd. Hangsúlyozta azt is, hogy a fejlesztésnek köszönhetően Dunaföldváron az alapanyaggyártástól a késztermék értékesítéséig minden egy helyen történik, ami az ellátás biztonsága mellett a költségeket és a környezeti terhelést is csökkenti.

 

A higiéniai papírfogyasztás a higiénés elvárások és igények erősödésével folyamatosan emelkedik. Magyarországon is komoly a növekedési potenciál – hangsúlyozta, megjegyezve, hogy az iparág fejlődési lehetőségeire tekintettel a cég az ITM-mel és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával is együttműködik a papírgyártás és -feldolgozásra kiterjedő nappali képzés újraindításának érdekében. Beszámolt arról is, hogy Magyarországon mind több ágazatban sikerül új partnerekkel együttműködnie a vállalatnak. 2019-ben például a hoteleket, közintézményeket, ipari létesítményeket kiszolgáló közületi piac felé nyitott a vállalat. A Vajda-Papír folyamatos, dinamikus fejlődése külföldön is jelentős, a cég népszerű Skandináviában, de erősítette helyzetét Kelet-Közép-Európában, továbbá a Baltikumban, miközben új piacok meghódításába kezdett Észak-Afrikában, valamint a Közel-Keleten.

 

A Vajda-Papír Kft. elkötelezett a munkavállalói egészségmegóvása érdekében, ezért szigorú egészségvédelmi intézkedéseket, folyamatosan frissülő eljárásrendet vezettek be a vállalatnál. Azon munkakörök esetében, amelyeknél ez lehetséges volt, átálltak a home office-ra. A takarító személyzet létszámát és a takarítások számát is bővítették; a szociális helyiségekben létrejövő lehetséges kontaktusok számát, valamint az ügyfél- és látogatókezelést minimalizálták. Az üzemi munka a legszigorúbb óvintézkedés mellett történik, melyhez minden szükséges higiéniás és védőeszközt biztosítanak. Emellett az is elmondható, hogy a Vajda-Papír Kft. az iparágban teljesíthető legmagasabb higiéniai, és termékbiztonsági követelményeknek megfelelő tanúsítványokkal rendelkezik, amelyek hatásköre kiterjed az alap- és segédanyag-beszerzés, -átvétel, -tárolás, -előkészítés, a termék-előállítás és értékesítés munkafolyamataira, helyszíneire és az érintett dolgozókra.

A fórumról

Friss hírek

A stratégia tervezés szükséglete és gyakorlata a családi vállalkozásoknál

A stratégia és a taktika megkülönböztetésével kezdte előadását Dr. Tomcsányi Péter, a Prime Rate Kft. ügyvezető tulajdonosa a 19. K&H Családi Vállalatok Klubján február 19-én. A stratégiában azt fogalmazzuk meg, hogy a hosszabb távú célok érdekében milyen cselekvéseket fogunk elvégezni, szemben a taktikával, mely a célok elérését szolgáló rövidtávú lépések sorozatát jelenti.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Február 28., Péntek

Mítosz és gyakorlat: a stratégia jelentősége a gyakorlatban

A stratégia egy meghatározó alapja a vállalat irányításának, viszont a cél nem csak egy jól megírt dokumentum elkészítése, hanem egy valódi terv, amely irányt ad a megvalósításhoz és az ahhoz kapcsolódó képességek kiépítéséhez tudtuk meg Juhász Lászlótól, a Boston Consulting Group ügyvezető igazgatójától a 19. K&H Családi Vállalatok Klubján február 19-én.

A BCG egy 60 éves globális vezetési tanácsadó vállalat, mely kezdetben különböző iparágakban vizsgálta a sikeres stratégiákat. A cég az utóbbi 5 évben a duplájára növekedett, Magyarországon pedig regionális központként működik 1997 óta. A diverzitás náluk nem csak szlogen, ténylegesen is sok iparágban vannak jelen. Ügyfeleik között nemcsak multik, hanem tradicionális magyar vállalatok is megfordulnak, melyek sokszor a legérdekesebb projekteknek bizonyulnak.   

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Február 28., Péntek

Kisvárdán jártunk

November 15-én 20 családból közel 50-en vettünk részt a Master Good gyárlátogatáson, melynek során meglátogattuk az új szervesanyag kezelő központjukat Nyírjákón, majd a csirkefeldolgozó gyárukat Kisvárdán. Nagy élmény volt a különlegesen finom csirkehúsokból készült ebéd és vacsora és a család történetét bemutató megható kisfilm is.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. November 19., Kedd

Konfliktuskezelés felsőfokon - Beszámoló a novemberi klubról

17 családból közel 40 családtag vett részt november 7-én a klubon a Marriott Hotelben, melynek központi témája a mediáció volt. Meghívott előadónk - Dr. Gulyás Kálmán - szerint az emberiség története azonos a konfliktusok történetével, hiszen az emberi élet alapvető tapasztalata a konfliktus.

A klubon készült képekhez kattints ide!

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. November 19., Kedd