Ahogy erősödik Magyarországon a családi tulajdonú vállalatok szektora, úgy bővül az aktívan bő egy éve tevékenykedő Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) taglistája is. Az egyesületnek a családi tulajdonban lévő, a tulajdonosi összetételük, működési elveik és politikájuk alapján hosszú távra tervező, és profitjukat Magyarországon tartó vállalatok lehetnek a tagjai. Tagsága most több olyan céggel bővült, amelyek neve jól cseng a hazai vállalkozások között: ilyen a Symbol Budapest Kft., a Szamos Marcipán Kft., vagy a Thales-Nano Inc. Az egyesület csaknem 50 tagjának az összesített hazai árbevétele meghaladja a 150 milliárd forintot.

 

Az egyesület tagjai mintegy 8 ezer embernek adnak munkát, nagy múltú, megfelelő referenciával rendelkező, biztos lábakon álló családi tulajdonban lévő magyar vállalkozások. Az tagok között megtalálható például a Kürt Zrt., a Lipóti Pékség, a Master Good csoport, a Zwack, vagy a Béres Zrt. „Az FBN-H tagvállalatai az éves profitjuknak mintegy 80 százalékát visszaforgatják a vállalkozásukba, további fejlesztésekre, beruházásokra költik.” - hangsúlyozza Rudas László, az Istenhegyi Klinika tulajdonosa egyben a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület elnöke. „Mindezek alapján jól látszik, hogy egyesülésünk nem pusztán egy öntevékeny szervezet, hanem komoly céljaink vannak az érdekérvényesítés területén, de komolyan a céljainak a kormánnyal való együttműködésben is, például ami a munkahely-teremtést illeti.” – teszi hozzá az egyesület elnöke.

Az egyesület tagságának növelése mellett kiemelt cél, hogy az egyesület által kidolgozott know-how valamennyi családi tulajdonú vállalkozáshoz eljuthasson, ezért az FBN-H együttműködési megállapodást kötött többek között a Vállalkozók és Munkaadók Szövetségével, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, valamint a Gyáriparosok Országos Szövetségével, vagy a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségével. Ezeknek a társszervezeteknek a segítségével tudja felvenni a kapcsolatot azokkal a családi vállalkozásokkal, amelyek különböző iparágakat, vállalati méretet és működési struktúrát képviselnek.

„A családi cégek kiemelt célnak tekintik egy jóval erősebb vállalkozói középréteg kialakítását, és ennek érdekében olyan javaslatokat, programokat dolgoznak ki, amelyek gyakorlati alkalmazásával a vállalatok képesek lesznek megoldani a generációváltás okozta szervezeti és üzleti nehézségeket, és ebben remélhetőleg a kormányzattól is segítséget kapnak.” – hangsúlyozza az FBN-H elnöke.

Az egyesület tevékenysége kapcsán Boross István, az Oázis Kertészet alapító-cégvezetője elmondta: „Évek óta keressük azt a közösséget, amely a mi családi vállalatunkhoz hasonló értékrenddel működik és problémákkal küzd. Az egyesület tagjai a különböző tevékenységeket folytatnak, mások a családi és céges problémáik, de a közös cél, hogy hosszú távon teremtsünk értéket, tanuljunk egymástól, összehozott minket.”

Deák György a Biofilter Zrt. tulajdonosa a távoli jövő érdekében lett az Egyesület tagja. "Bízom benne, hogy lányaim tanulhatnak a többi vállalkozó fiataltól és megbeszélik az üzleti vagy éppen családi kérdéseket. Sajnos üzleti életben nagyon ritka, hogy ilyen önzetlen és értékes kapcsolatok alakuljanak ki." foglalja össze a cégvezető.

A fórumról

Az Egyesület deklarált céljai, hogy a hazai társadalom megismerkedjen a családi vállalat fogalmával, hogy üzeneteink eljussanak a lehetséges tagjainkhoz és partnereinkhez. Az Egyesület olyan minősítő szervezet kíván lenni, melynek tagsága és partneri köre büszkén viseli címét. Ennek érdekében az Egyesület aktív kommunikációs munkát folytat: tájékoztatja a hazai és nemzetközi sajtót, közvetít a tagok és a sajtó között, szükség esetén pedig reagál az eseményekre. Az egységes és világos kommunikáció érdekében a sajtókapcsolatokat ebben a fórumban központosítottuk

Beszámoló a X. FBN-H Konferenciáról és Családi Hétvégéről

Különleges alkalom volt az idei és nem csak a jubileumi évforduló miatt... Ha csak néhány szóval kellene jellemezni az együttléteinket, akkor leginkább a szeretet, az őszinteség, a nyitottság és az öröm fejezné ki az egyesületi rendezvényeink hangulatát. Csodás dolog ez! Alapítónk, Kürti Tom szerint az FBNI-nek több, mint 30 Egyesület a tagja szerte a világban, de nincs még egy – a miénkhez hasonló – közösség, ami hosszabb időn keresztül is meg tudja őrizni az intimitását! Ahol 30-40 család 2-3 generációval napokig súrlódásmentesen és meghitt légkörben tud tartalmasan időt együtt tölteni, a legkülönfélébb programokon részt venni és együtt örülni! Ahol tabuk nélkül lehet beszélgetni egymás előtt bármiről, akár a szexről is… Az egyik tagunk szavaival élve: „Idén minden jó volt! A táj, a szálloda, a szoba, a kaja, a programok és a társaság is!” Hálásan köszönjük a pozitív visszajelzéseiteket, de Nektek – egy ilyen Csapatnak vagy inkább Nagycsaládnak - könnyű jó rendezvényt szervezni…

Íme a három nap képekben! 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Június 15., Péntek

A vállalkozósdi még mindig a férfiak játszótere

Hiába van mostanában sok szó a nemek közti egyenlőségről, mégis úgy tűnik, a „vállalkozósdi” még mindig férfi többségű buli. A Budapest LAB Családi Vállalkozás Kutatás 2017-es felmérése szerint a hazai, legalább három főt foglalkoztató és legalább 50 millió forintos éves árbevétellel rendelkező kkv-k ügyvezetői, tulajdonosai 82%-ban férfiak.

Forrás: https://piacesprofit.hu 2018.05.28.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Május 31., Csütörtök

Sokba kerülhet a családi cégeknek, ha nem készülnek az utódlásra

A rendszerváltás körül alakult magyar családi vállalkozások történetük legnagyobb kihívásával néznek szembe napjainkban, amikor az alapító-tulajdonosoknak át kell adniuk a stafétabotot. Még akkor is, ha már megvan a potenciális örökös. Ha az utódlást nem kellő gonddal késztik elő, a nem várt szituációk, adók és illetékek a mesés vagyon tetemes hányadát felemészthetik, mielőtt a következő generáció bizonyíthatna.

Forrás: www.portfolio.hu 2018.05.28.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Május 31., Csütörtök

Fejtörést okoz a generációváltás

Hogyan adja át a céget a vezető? Milyen megoldási lehetőségek vannak a generációváltásra, hogy biztos legyen a vállalkozás zavartalan működése? Milyen félelmei és kételyei lehetnek egy vezetőnek, amikor kiadja kezéből az irányítást, és kinek is kéne adnia?

Forrás: https://24.hu 2018.05.29.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Május 31., Csütörtök