Ahogy erősödik Magyarországon a családi tulajdonú vállalatok szektora, úgy bővül az aktívan bő egy éve tevékenykedő Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) taglistája is. Az egyesületnek a családi tulajdonban lévő, a tulajdonosi összetételük, működési elveik és politikájuk alapján hosszú távra tervező, és profitjukat Magyarországon tartó vállalatok lehetnek a tagjai. Tagsága most több olyan céggel bővült, amelyek neve jól cseng a hazai vállalkozások között: ilyen a Symbol Budapest Kft., a Szamos Marcipán Kft., vagy a Thales-Nano Inc. Az egyesület csaknem 50 tagjának az összesített hazai árbevétele meghaladja a 150 milliárd forintot.

 

Az egyesület tagjai mintegy 8 ezer embernek adnak munkát, nagy múltú, megfelelő referenciával rendelkező, biztos lábakon álló családi tulajdonban lévő magyar vállalkozások. Az tagok között megtalálható például a Kürt Zrt., a Lipóti Pékség, a Master Good csoport, a Zwack, vagy a Béres Zrt. „Az FBN-H tagvállalatai az éves profitjuknak mintegy 80 százalékát visszaforgatják a vállalkozásukba, további fejlesztésekre, beruházásokra költik.” - hangsúlyozza Rudas László, az Istenhegyi Klinika tulajdonosa egyben a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület elnöke. „Mindezek alapján jól látszik, hogy egyesülésünk nem pusztán egy öntevékeny szervezet, hanem komoly céljaink vannak az érdekérvényesítés területén, de komolyan a céljainak a kormánnyal való együttműködésben is, például ami a munkahely-teremtést illeti.” – teszi hozzá az egyesület elnöke.

Az egyesület tagságának növelése mellett kiemelt cél, hogy az egyesület által kidolgozott know-how valamennyi családi tulajdonú vállalkozáshoz eljuthasson, ezért az FBN-H együttműködési megállapodást kötött többek között a Vállalkozók és Munkaadók Szövetségével, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, valamint a Gyáriparosok Országos Szövetségével, vagy a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségével. Ezeknek a társszervezeteknek a segítségével tudja felvenni a kapcsolatot azokkal a családi vállalkozásokkal, amelyek különböző iparágakat, vállalati méretet és működési struktúrát képviselnek.

„A családi cégek kiemelt célnak tekintik egy jóval erősebb vállalkozói középréteg kialakítását, és ennek érdekében olyan javaslatokat, programokat dolgoznak ki, amelyek gyakorlati alkalmazásával a vállalatok képesek lesznek megoldani a generációváltás okozta szervezeti és üzleti nehézségeket, és ebben remélhetőleg a kormányzattól is segítséget kapnak.” – hangsúlyozza az FBN-H elnöke.

Az egyesület tevékenysége kapcsán Boross István, az Oázis Kertészet alapító-cégvezetője elmondta: „Évek óta keressük azt a közösséget, amely a mi családi vállalatunkhoz hasonló értékrenddel működik és problémákkal küzd. Az egyesület tagjai a különböző tevékenységeket folytatnak, mások a családi és céges problémáik, de a közös cél, hogy hosszú távon teremtsünk értéket, tanuljunk egymástól, összehozott minket.”

Deák György a Biofilter Zrt. tulajdonosa a távoli jövő érdekében lett az Egyesület tagja. "Bízom benne, hogy lányaim tanulhatnak a többi vállalkozó fiataltól és megbeszélik az üzleti vagy éppen családi kérdéseket. Sajnos üzleti életben nagyon ritka, hogy ilyen önzetlen és értékes kapcsolatok alakuljanak ki." foglalja össze a cégvezető.

A fórumról

Az Egyesület deklarált céljai, hogy a hazai társadalom megismerkedjen a családi vállalat fogalmával, hogy üzeneteink eljussanak a lehetséges tagjainkhoz és partnereinkhez. Az Egyesület olyan minősítő szervezet kíván lenni, melynek tagsága és partneri köre büszkén viseli címét. Ennek érdekében az Egyesület aktív kommunikációs munkát folytat: tájékoztatja a hazai és nemzetközi sajtót, közvetít a tagok és a sajtó között, szükség esetén pedig reagál az eseményekre. Az egységes és világos kommunikáció érdekében a sajtókapcsolatokat ebben a fórumban központosítottuk

A hazai piacon is vannak jó példák a cégutódlásra

A hazai GDP-nek nagyjából a felét családi cégek adják, és nagyjából a foglalkoztatottak felének biztosítanak munkahelyet – mondta Ékes Ákos, a K&H Bank Üzletfejlesztési főosztályának vezetője a Világgazdaság Magyar vállalatok, családi vállalatok című konferenciáján.

Forrás: www.vg.hu 2018.09.27. (Kotroczó Melitta)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Október 01., Hétfő

Küzdenek az idősekkel, amíg meg nem öregednek

Függetlenül attól, hogy már megtörtént a cégutódlás, vagy még előtte állnak a tulajdonosok, nincsenek könnyű helyzetben – derült ki a Világgazdaság Magyar vállalatok, családi vállalatok című konferenciáján.

Forrás: www.vg.hu 2018.09.27. (Kotroczó Melitta)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Október 01., Hétfő

Többet fektetnek a jövőbe a többgenerációs cégek

A magyar családi vállalkozások csak minimálisan különböznek a többi kis- és középvállalkozástól – mondta Radácsi László, a Budapesti Gazdasági Egyetem Budapest LAB Vállalkozásfejlesztési Központ igazgatója a Világgazdaság Magyar vállalatok, családi vállalatok című konferenciáján.

Forrás: www.vg.hu 2018.09.27. (Kotroczó Melitta)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Október 01., Hétfő

Időben kell dönteni a családi vagyonról

A családi vagyon sorsa nagyon fontos kérdés, az arról szóló rendelkezést nem szabad elodázni – hangsúlyozta előadásában a Magyar Országos Közjegyzői Kamara képviseletében Böröcz Helga a Világgazdaság Magyar vállalatok, családi vállalatok című konferenciáján.

Forrás: www.vg.hu 2018.09.27. (Károly Gábor)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Október 01., Hétfő

K&H Családi Vállalatok Kiválósági Díj

A K&H díjat hirdet a magyarországi családi tulajdonban lévő vállalkozások számára azzal a céllal, hogy támogassa és elismerje azok hozzájárulását a magyar gazdasághoz és elkötelezettségét a társadalom iránt. Három különböző kategóriában maximum 2-2 díjat ítél meg a zsűri, azaz összesen maximum 6 díj kerül kiosztásra.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Szeptember 27., Csütörtök