FBN-H - Felelős Családi Vállalatokért Magyarországon Egyesület

Ahogy erősödik Magyarországon a családi tulajdonú vállalatok szektora, úgy bővül az aktívan bő egy éve tevékenykedő Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H) taglistája is. Az egyesületnek a családi tulajdonban lévő, a tulajdonosi összetételük, működési elveik és politikájuk alapján hosszú távra tervező, és profitjukat Magyarországon tartó vállalatok lehetnek a tagjai. Tagsága most több olyan céggel bővült, amelyek neve jól cseng a hazai vállalkozások között: ilyen a Symbol Budapest Kft., a Szamos Marcipán Kft., vagy a Thales-Nano Inc. Az egyesület csaknem 50 tagjának az összesített hazai árbevétele meghaladja a 150 milliárd forintot.

 

Az egyesület tagjai mintegy 8 ezer embernek adnak munkát, nagy múltú, megfelelő referenciával rendelkező, biztos lábakon álló családi tulajdonban lévő magyar vállalkozások. Az tagok között megtalálható például a Kürt Zrt., a Lipóti Pékség, a Master Good csoport, a Zwack, vagy a Béres Zrt. „Az FBN-H tagvállalatai az éves profitjuknak mintegy 80 százalékát visszaforgatják a vállalkozásukba, további fejlesztésekre, beruházásokra költik.” - hangsúlyozza Rudas László, az Istenhegyi Klinika tulajdonosa egyben a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület elnöke. „Mindezek alapján jól látszik, hogy egyesülésünk nem pusztán egy öntevékeny szervezet, hanem komoly céljaink vannak az érdekérvényesítés területén, de komolyan a céljainak a kormánnyal való együttműködésben is, például ami a munkahely-teremtést illeti.” – teszi hozzá az egyesület elnöke.

Az egyesület tagságának növelése mellett kiemelt cél, hogy az egyesület által kidolgozott know-how valamennyi családi tulajdonú vállalkozáshoz eljuthasson, ezért az FBN-H együttműködési megállapodást kötött többek között a Vállalkozók és Munkaadók Szövetségével, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, valamint a Gyáriparosok Országos Szövetségével, vagy a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségével. Ezeknek a társszervezeteknek a segítségével tudja felvenni a kapcsolatot azokkal a családi vállalkozásokkal, amelyek különböző iparágakat, vállalati méretet és működési struktúrát képviselnek.

„A családi cégek kiemelt célnak tekintik egy jóval erősebb vállalkozói középréteg kialakítását, és ennek érdekében olyan javaslatokat, programokat dolgoznak ki, amelyek gyakorlati alkalmazásával a vállalatok képesek lesznek megoldani a generációváltás okozta szervezeti és üzleti nehézségeket, és ebben remélhetőleg a kormányzattól is segítséget kapnak.” – hangsúlyozza az FBN-H elnöke.

Az egyesület tevékenysége kapcsán Boross István, az Oázis Kertészet alapító-cégvezetője elmondta: „Évek óta keressük azt a közösséget, amely a mi családi vállalatunkhoz hasonló értékrenddel működik és problémákkal küzd. Az egyesület tagjai a különböző tevékenységeket folytatnak, mások a családi és céges problémáik, de a közös cél, hogy hosszú távon teremtsünk értéket, tanuljunk egymástól, összehozott minket.”

Deák György a Biofilter Zrt. tulajdonosa a távoli jövő érdekében lett az Egyesület tagja. "Bízom benne, hogy lányaim tanulhatnak a többi vállalkozó fiataltól és megbeszélik az üzleti vagy éppen családi kérdéseket. Sajnos üzleti életben nagyon ritka, hogy ilyen önzetlen és értékes kapcsolatok alakuljanak ki." foglalja össze a cégvezető.

A fórumról

Az Egyesület deklarált céljai, hogy a hazai társadalom megismerkedjen a családi vállalat fogalmával, hogy üzeneteink eljussanak a lehetséges tagjainkhoz és partnereinkhez. Az Egyesület olyan minősítő szervezet kíván lenni, melynek tagsága és partneri köre büszkén viseli címét. Ennek érdekében az Egyesület aktív kommunikációs munkát folytat: tájékoztatja a hazai és nemzetközi sajtót, közvetít a tagok és a sajtó között, szükség esetén pedig reagál az eseményekre. Az egységes és világos kommunikáció érdekében a sajtókapcsolatokat ebben a fórumban központosítottuk

Optimisták a magyar vállalkozások, holott van miért aggódniuk

A minőségi munkaerő elvándorlását és a külföldi vállalatok versenyelőnyét tekintik a hazai kis- és középvállalkozások jelenleg a legnagyobb kihívásnak, ugyanakkor pozitívan értékelik az adóterhek, adózási szabályok átláthatóságát, és nem tartanak az árfolyamkockázati kitettségtől sem. Míg a családi vállalkozások kevésbé, a magas árbevételű vállalatok jobban érzik a külső tényezők befolyásoló hatását cégük működésére - derült ki egy friss kutatásból.

Forrás: Pénzcentrum 2018. augusztus 8. szerda

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Augusztus 11., Szombat

Egy milliárdos senkit csináltál belőlem

Nagyon szépen köszönöm! Eddig egy nagy hatalmú ember voltam minimális pénzzel, most egy milliárdos senkit csináltál belőlem - mondta kicsit keserűen a családi vállalat értékesítése után a tranzakcióban segédkező tanácsadónak az alapító. A több tízmilliárdos értékű családi céget a rendszerváltás után kemény és kitartó munkával felépítő, magának a gyerekek közt utódot nem találó cégvezető kifakadása jól mutatja a generációváltás dilemmáit.

Forrás: www.index.hu 2018.06.18.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Július 18., Szerda

Lemaradhat Európa, ha nem veszik át a fiatalok a cégeket

A családi, kis- és közepes vállalkozások generációváltása volt az egyik fő témája a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége legutóbbi rendezvényének. A probléma égető, hiszen Európában háromból két cég elvész amiatt, mert nem tudja átadni a tulajdonos a következő generációnak a vállalkozást. Ezt tetézi, hogy viszonylag kevés fiatal szeretne vállalkozni, és ez visszavetheti Európa gazdasági teljesítményét. Minderről Kovács Patrik, a Fivosz elnöke és Illés István, az Apelso Trust igazgatósági tagja beszélt a hirado.hu-nak.

Forrás: www.hirado.hu 2018.07.06.

(Fotó: FIVOSZ)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Július 13., Péntek

Létszámbővítésre készül a magyar cégek fele, de honnan lesz ember?

A kis- és középvállalkozások 15%-a küzd jelentős munkaerőhiánnyal, 37% kis mértékűvel, 48% számára ez nem probléma - mutatja egy friss kutatás, amelynek bemutatóján elhangzott: nagyobbnak érzékeljük a munkaerőhiányt, mint amekkora valójában. A vállalkozások csaknem fele tervez létszámbővítést, ennek forrása azonban bizonytalannak tűnik. A fintech jelenséget mindössze 45% ismeri, és még a magas árbevételű cégek körében is magas a vele szembeni bizalmatlanság.

Forrás: www.portfolio.hu 2018. július 11.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Július 13., Péntek

Oroszországban nyitott gyárat a magyar Sanatmetal

Felavatták az egri Sanatmetal új gyárát Oroszországban, Obninszkban július elején. A magyar tulajdonú középvállalkozás, a Sanatmetal Kft., valamint oroszországi forgalmazójának közös beruházásában megvalósult gyár létrehozásával az egri székhelyű cég technológiai transzfert hajt végre, orosz partnere pedig a piaci kapcsolatokat és az értékesítést szervezi. A 250 millió rubeles beruházással létrejött új gyár megvalósulását a Sanatmetal saját forrásából, illetve banki hitelekből finanszírozta. A megnyitó eseményen, a több mint 100 résztvevő mellett, többek között vendégként volt jelen Kaluga Megye Kormányzója, az Orosz Egészségügyi Miniszterhelyettes, Magyarország Emberi Erőforrások Minisztériumának továbbá a Külgazdasági és Külügyminisztérium Helyettes Államtitkárai, valamint Farkas Bertalan Kutató Űrhajós is.  

 

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2018. Július 10., Kedd