Egy módszer, amit minden családi vállalkozásnak érdemes megfontolnia

A COVID-19 világjárvány okozta jelenlegi helyzetben a legtöbb magántulajdonú gazdasági szereplőnek is teljesen váratlan és újfajta kihívásokkal kell szembenéznie. A jelenség veszélyeztetheti a korábban sikeresen működő családi vállalkozások fennmaradását is. Bizonytalan környezetben azonban segítséget jelenthet a Zoom out/Zoom in megközelítés. A módszer lényege egy folyamatos reflexió alkalmazása, ami különösen családi vállalkozások számára lehet rendkívül hatékony eszköz az üzleti stratégia kialakításában.

 

Forrás: profitline.hu 2020. május 23.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Május 25., Hétfő

Magyarország önellátó lehet a higiéniai papírtermékekből

A száz százalékban magyar tulajdonban lévő Vajda-Papír éves higiéniaialappapír-gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így akár Magyarország önellátása is biztosított lehet, még a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet mellett is – tájékoztatta lapunkat Herczeg Dóra, a Dunaföldváron is telephellyel rendelkező cég kommunikációs igazgatója.

 

Forrás: teol.hu / 2020. május 1.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Május 13., Szerda

A jövőbe kell fektetni

A múltból tanulva, a jelenben dolgozva jövőt tervezünk és építünk – vallja Bíró Zoltán, aki édesapjával közösen alapította és irányítja az ország egyik legjelentősebb lemezmegmunkálással foglalkozó cégét, a Ferzolt.

 

Forrás: vg.hu / 2020. május 1.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Május 13., Szerda

Ezeket kell most tudnia minden cégnek

A vírushelyzet miatt hozott intézkedések cégmérettől és tevékenységi körtől függetlenül igen komoly kihívások elé állítják a vezetőket, mivel szinte minden területet alapjaiban befolyásolnak. A 20. K&H családi vállalatok klub tudástára ezért abban nyújt segítséget a családi vállalkozások számára, hogy könnyen átlátható szakmai információkat és gyors megoldásokat kapjanak a vírushelyzet hatékony kezelésére, a jogi tanácsoktól a krízishelyzetben alkalmazható kommunikációs taktikákig.

 

Forrás: profitline.hu / 2020. május 2.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Május 13., Szerda

Mi kell ahhoz, hogy ne tűnjön el még több cég? Így látják a családi vállalatok.

A hazai cégvilág Achilles-ínja a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan, hazai szinten akár 5-7 százalékos GDP visszaesést is eredményezhet, ami a cégek várható életkorát még tovább csökkentheti. A 25 éves, K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft. szerint azonban folyamatos fejlesztéssel, a munkavállalók megbecsülésével és a következő generáció felkészítésével jó eséllyel megalapozható a cég biztos jövője még a válság idején is.

 

Forrás: piacesprofit.hu 2020. május 7.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Május 13., Szerda