Családi Vállalkozásokért Magyarországon Közhasznú Egyesület

 

(FBN-H: Family Business Network Hungary) 

Családi Vállalkozók, Vállalat Tulajdonosok és Vállalkozó Családok 

 

Mi számít családi vállalkozásnak, vállalatnak?

Az Európai Unió 2009-ben a világszerte használatos 90 féle megfogalmazásból a következőt választotta: Családi vállalkozásnak minősülnek, méretüktől függetlenül azon gazdasági társaságok, amelyek irányításában a tulajdonos mellett legalább még egy családtag részt vesz, valamint a család tulajdoni hányada meghatározó szerepet (Nyílt részvénytársaság estén minimum 25+%; Zárt részvénytársaság esetén minimum 50+%) biztosít a családnak a tulajdonosi döntésekben.

Írta: Boross DávidDátum: 2012-03-22 15:15:06
Tovább a cikkhez

A fórumról

A Taggondozás, tagfelvételi fórum célja, hogy az Egyesület értékrendszerének megfelelő tagokat vegyen fel, valamint hogy a tagok az egyesületi tagságból a maximális értéket legyenek képesek kivenni, és betenni. Így céljuk, hogy a jelentkező tagok az Egyesület életét, jövőképét, értékeit, munkáját, feladatait, komolyságát képesek legyenek megtapasztalni. Biztosítják, hogy az Egyesületbe olyan tagok nyernek felvételt, akik aktív konstruktív közreműködésükkel maximálisan segítik az egyesület, célkitűzéseinek elérésében, valamint, hogy az egyesületi tagfelvétel egy átlátható, az elnökség számára irányítható, hatékony, minimális adminisztrációval járó eljárás legyen.

Egy módszer, amit minden családi vállalkozásnak érdemes megfontolnia

A COVID-19 világjárvány okozta jelenlegi helyzetben a legtöbb magántulajdonú gazdasági szereplőnek is teljesen váratlan és újfajta kihívásokkal kell szembenéznie. A jelenség veszélyeztetheti a korábban sikeresen működő családi vállalkozások fennmaradását is. Bizonytalan környezetben azonban segítséget jelenthet a Zoom out/Zoom in megközelítés. A módszer lényege egy folyamatos reflexió alkalmazása, ami különösen családi vállalkozások számára lehet rendkívül hatékony eszköz az üzleti stratégia kialakításában.

 

Forrás: profitline.hu 2020. május 23.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Május 25., Hétfő

Magyarország önellátó lehet a higiéniai papírtermékekből

A száz százalékban magyar tulajdonban lévő Vajda-Papír éves higiéniaialappapír-gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így akár Magyarország önellátása is biztosított lehet, még a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet mellett is – tájékoztatta lapunkat Herczeg Dóra, a Dunaföldváron is telephellyel rendelkező cég kommunikációs igazgatója.

 

Forrás: teol.hu / 2020. május 1.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Május 13., Szerda

A jövőbe kell fektetni

A múltból tanulva, a jelenben dolgozva jövőt tervezünk és építünk – vallja Bíró Zoltán, aki édesapjával közösen alapította és irányítja az ország egyik legjelentősebb lemezmegmunkálással foglalkozó cégét, a Ferzolt.

 

Forrás: vg.hu / 2020. május 1.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Május 13., Szerda

Ezeket kell most tudnia minden cégnek

A vírushelyzet miatt hozott intézkedések cégmérettől és tevékenységi körtől függetlenül igen komoly kihívások elé állítják a vezetőket, mivel szinte minden területet alapjaiban befolyásolnak. A 20. K&H családi vállalatok klub tudástára ezért abban nyújt segítséget a családi vállalkozások számára, hogy könnyen átlátható szakmai információkat és gyors megoldásokat kapjanak a vírushelyzet hatékony kezelésére, a jogi tanácsoktól a krízishelyzetben alkalmazható kommunikációs taktikákig.

 

Forrás: profitline.hu / 2020. május 2.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Május 13., Szerda

Mi kell ahhoz, hogy ne tűnjön el még több cég? Így látják a családi vállalatok.

A hazai cégvilág Achilles-ínja a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan, hazai szinten akár 5-7 százalékos GDP visszaesést is eredményezhet, ami a cégek várható életkorát még tovább csökkentheti. A 25 éves, K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft. szerint azonban folyamatos fejlesztéssel, a munkavállalók megbecsülésével és a következő generáció felkészítésével jó eséllyel megalapozható a cég biztos jövője még a válság idején is.

 

Forrás: piacesprofit.hu 2020. május 7.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Május 13., Szerda