Egy módszer, amit minden családi vállalkozásnak érdemes megfontolnia

A COVID-19 világjárvány okozta jelenlegi helyzetben a legtöbb magántulajdonú gazdasági szereplőnek is teljesen váratlan és újfajta kihívásokkal kell szembenéznie. A jelenség veszélyeztetheti a korábban sikeresen működő családi vállalkozások fennmaradását is. Bizonytalan környezetben azonban segítséget jelenthet a Zoom out/Zoom in megközelítés. A módszer lényege egy folyamatos reflexió alkalmazása, ami különösen családi vállalkozások számára lehet rendkívül hatékony eszköz az üzleti stratégia kialakításában.

 

Forrás: profitline.hu 2020. május 23.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020-05-25 16:19:30
Tovább a cikkhez

Magyarország önellátó lehet a higiéniai papírtermékekből

A száz százalékban magyar tulajdonban lévő Vajda-Papír éves higiéniaialappapír-gyártása bőven meghaladja a belföldi igényeket, így akár Magyarország önellátása is biztosított lehet, még a koronavírus-járvány alatt megnövekedett kereslet mellett is – tájékoztatta lapunkat Herczeg Dóra, a Dunaföldváron is telephellyel rendelkező cég kommunikációs igazgatója.

 

Forrás: teol.hu / 2020. május 1.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020-05-13 17:12:55
Tovább a cikkhez

A jövőbe kell fektetni

A múltból tanulva, a jelenben dolgozva jövőt tervezünk és építünk – vallja Bíró Zoltán, aki édesapjával közösen alapította és irányítja az ország egyik legjelentősebb lemezmegmunkálással foglalkozó cégét, a Ferzolt.

 

Forrás: vg.hu / 2020. május 1.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020-05-13 17:07:42
Tovább a cikkhez

Ezeket kell most tudnia minden cégnek

A vírushelyzet miatt hozott intézkedések cégmérettől és tevékenységi körtől függetlenül igen komoly kihívások elé állítják a vezetőket, mivel szinte minden területet alapjaiban befolyásolnak. A 20. K&H családi vállalatok klub tudástára ezért abban nyújt segítséget a családi vállalkozások számára, hogy könnyen átlátható szakmai információkat és gyors megoldásokat kapjanak a vírushelyzet hatékony kezelésére, a jogi tanácsoktól a krízishelyzetben alkalmazható kommunikációs taktikákig.

 

Forrás: profitline.hu / 2020. május 2.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020-05-13 16:51:30
Tovább a cikkhez

Mi kell ahhoz, hogy ne tűnjön el még több cég? Így látják a családi vállalatok.

A hazai cégvilág Achilles-ínja a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan, hazai szinten akár 5-7 százalékos GDP visszaesést is eredményezhet, ami a cégek várható életkorát még tovább csökkentheti. A 25 éves, K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft. szerint azonban folyamatos fejlesztéssel, a munkavállalók megbecsülésével és a következő generáció felkészítésével jó eséllyel megalapozható a cég biztos jövője még a válság idején is.

 

Forrás: piacesprofit.hu 2020. május 7.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020-05-13 16:27:41
Tovább a cikkhez

A családi cégeknek nagy jelentősége lesz az újraindításban

A családi vállalatok jóval ellenállóbbak a külső környezeti tényezőknek, ezért jellemzően jobban teljesítenek, mint a nagyobb piaci szereplők. Ugyanis óvatosabban fektetik be és használják fel a rendelkezésre álló tőkét, mivel a családi vagyon a tét. Ennek a szemléletnek köszönhetően válság idején általában nagyobb tőkemegtérülést érnek el, így feltehetően a koronavírus-járvány okozta visszaesés kevésbé hathat rájuk, tehát a gazdaság újraindításában is meghatározó szerepük lehet.

 

Forrás: ado.hu 2020. május 12.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020-05-13 16:16:14
Tovább a cikkhez

Hónapok alatt éveket ugranak előre a hazai cégek a digitális átalakulásban

A digitális átalakulás minden iparágat elér. Ezekben a hetekben, hónapokban sok múlik azon, hogy egy cég mennyire tudja a mindennapi ügymenetét az online térbe átvinni. A villámgyors reakció és az adaptáció nagyon fontos, szem előtt tartva, hogy amikor a jelenlegi korlátozások után újra beindul az élet, már nem ugyanabba a világba csöppenünk vissza, amit eddig megszoktunk. Fülöp Gábor, a Telenor üzleti értékesítési és marketing igazgatójának szubjektív írása.

 

Forrás: https://profitline.hu/ 2020.04.24.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020-04-29 17:31:22
Tovább a cikkhez

Komoly kiberbiztonsági kockázattal kell szembenézniük a családi vállalkozásoknak

A jelenlegi helyzetben a legtöbb magántulajdonú gazdasági szereplő is home office-ba és más távmunkába kényszerül, aminek köszönhetően kiugróan nagy hányadukat fenyegeti speciális kiberbiztonsági kockázat. A Deloitte Private szakértői összefoglalták milyen kihívásokkal kell szembenézniük a családi vállalkozásoknak az adatvédelem terén és miket érdemes átgondolni a megelőzéshez.

 

Forrás: http://hirek.prim.hu/ 2020.04.27.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020-04-29 17:26:09
Tovább a cikkhez

Még hatályba sem lépett, a vállalkozók máris módosítanák a magyar Kurzarbeitot

Véleményezte a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara hálózata a gazdaságvédelmi akcióterv eddig ismertetett részletszabályait. Ezekből kiderül, hogy a vállalkozók már most felülvizsgálnák a bértámogatási rendszert és a 13. havi nyugdíjt idén és jövőre adnák oda az időskorúaknak. Vagyis az MGYOSZ és a VOSZ után az MKIK is gyakorlatilag módosítaná az akcióterv legfontosabb elemét, a magyar Kurzarbeitot.

 

Forrás: portfolio.hu / 2020. április 15.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020-04-22 12:05:21
Tovább a cikkhez
1234567891011Következő

A fórumról

Friss hírek

A stratégia tervezés szükséglete és gyakorlata a családi vállalkozásoknál

A stratégia és a taktika megkülönböztetésével kezdte előadását Dr. Tomcsányi Péter, a Prime Rate Kft. ügyvezető tulajdonosa a 19. K&H Családi Vállalatok Klubján február 19-én. A stratégiában azt fogalmazzuk meg, hogy a hosszabb távú célok érdekében milyen cselekvéseket fogunk elvégezni, szemben a taktikával, mely a célok elérését szolgáló rövidtávú lépések sorozatát jelenti.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Február 28., Péntek

Mítosz és gyakorlat: a stratégia jelentősége a gyakorlatban

A stratégia egy meghatározó alapja a vállalat irányításának, viszont a cél nem csak egy jól megírt dokumentum elkészítése, hanem egy valódi terv, amely irányt ad a megvalósításhoz és az ahhoz kapcsolódó képességek kiépítéséhez tudtuk meg Juhász Lászlótól, a Boston Consulting Group ügyvezető igazgatójától a 19. K&H Családi Vállalatok Klubján február 19-én.

A BCG egy 60 éves globális vezetési tanácsadó vállalat, mely kezdetben különböző iparágakban vizsgálta a sikeres stratégiákat. A cég az utóbbi 5 évben a duplájára növekedett, Magyarországon pedig regionális központként működik 1997 óta. A diverzitás náluk nem csak szlogen, ténylegesen is sok iparágban vannak jelen. Ügyfeleik között nemcsak multik, hanem tradicionális magyar vállalatok is megfordulnak, melyek sokszor a legérdekesebb projekteknek bizonyulnak.   

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2020. Február 28., Péntek

Kisvárdán jártunk

November 15-én 20 családból közel 50-en vettünk részt a Master Good gyárlátogatáson, melynek során meglátogattuk az új szervesanyag kezelő központjukat Nyírjákón, majd a csirkefeldolgozó gyárukat Kisvárdán. Nagy élmény volt a különlegesen finom csirkehúsokból készült ebéd és vacsora és a család történetét bemutató megható kisfilm is.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. November 19., Kedd

Konfliktuskezelés felsőfokon - Beszámoló a novemberi klubról

17 családból közel 40 családtag vett részt november 7-én a klubon a Marriott Hotelben, melynek központi témája a mediáció volt. Meghívott előadónk - Dr. Gulyás Kálmán - szerint az emberiség története azonos a konfliktusok történetével, hiszen az emberi élet alapvető tapasztalata a konfliktus.

A klubon készült képekhez kattints ide!

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. November 19., Kedd