Van, amiben egy családi vállalat előnyben van egy multival szemben

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyebben tudnak azonosulni a munkatársak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.

Forrás: https://piacesprofit.hu 2019. április 10. szerda

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019-04-11 22:54:26
Tovább a cikkhez

Mindenkinek egy szavazata van / A Master Good sikertörténete

Negyedszázada kezdett vállalkozni Bárány László, s a Master Good cégcsoport ma már európai tényező a baromfiiparban. Büszke arra, hogy a hazai baromfi szektor a legsikeresebb élelmiszeripari ágazat Magyarországon, de arra még inkább, hogy két fia sikeresen viszi tovább a cégeket.

Forrás: KKV Magazin (Nyomárkay Kázmér)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019-04-10 13:34:39
Tovább a cikkhez

Felértünk a nagymamákhoz / A Kürt Zrt. sikertörténete

Kürti Sándor és testvére, János 1989-ben alapították meg a Kürt Zrt. jogelődjét, a Kürt Kft-t. Egy családi vállalkozásban nem az a kérdés, hogy miként merült fel, hogy a gyerekek is ott dolgozzanak, hanem azt, hogy miért nem ott dolgozik a gyerek. Így volt ez Kürtiéknél is, hiszen Sándor idősebbik fia, Tom fiatalon gyakran felbukkant a társaságnál, dolgozott a hétvégéken és nyáron is.

Forrás: KKV Magazin (Brückner Gergely)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019-04-10 13:26:59
Tovább a cikkhez

Családi vállalkozások krízisei és az ezekre adható válaszok

Magyarország a családi vállalkozások földje, mégis folyamatosan visszatérő krízispontok akadályozzák a növekedést és a folytonosságot. A mostani cikksorozat épp ezért a családi vállalkozásokra próbál összpontosítani, mivel egyre nagyobb igény lenne hazánkban egyfajta specializált tudásra, mely a felmerülő problémák észlelésére, és az arra adható válaszokra összpontosít.

Forrás: https://adozasrolerthetoen.blog.hu 2019. április 8.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019-04-10 13:17:34
Tovább a cikkhez

Külső szakértők menthetik meg a családi cégeket

A világ 500 legnagyobb, családi hátterű vállalkozásának listájára az idén már felkerült a Magyarországon is ismert JCDecaux, a Bosch és a Hyatt hotellánc is. A sok esetben vezetői generációváltás előtt álló cégek egyre több külső szakértőt vonnak be a szervezet irányításába.

Forrás: paicesprofit.hu 2019. április 5.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019-04-08 10:47:08
Tovább a cikkhez

Generációváltásból doktori

Magyarország vezető kaputechnikai vállalkozása a Kling Kft., már hosszú évtizedek óta. Hogyan sikerült ezt a hosszú időszakot túlélni, a háború előtti időktől a Kádár-korszakon át a rendszerváltás utáni felemelkedésig és állni az újabb pofont, a gazdasági válságot. Erről beszélt Kling Sándor a negyedik generációs cég mostani vezetője.

Forrás: Szilágyi Katalin, KKV Magazin (2018)

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019-04-02 17:16:35
Tovább a cikkhez

Élményteremtés a toborzástól a kilépésig

Benyovszky Tünde, a BESPOKE PRINCIPLES Kft. alapítója a K&H Családi Vállalatok  legutóbbi klubján előadásában elmondta, hogy a munkatársi életút (employee journey) nem pusztán egy önkényes HR-találmány, hanem a customer journey (élményszerű ügyfél életút) analógiájára keletkezett módszertan. 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019-03-27 15:36:57
Tovább a cikkhez

„Jó szóval oktasd, játszani is engedd!”

Bőhm Kornél, az Impact Works Kft. employer branding üzletágvezetője a február 27.-ei K&H Családi Vállalatok  klubján a munkaerőpiaci helyzetet nagyon találóan a budapesti parkolási helyzethez hasonlította, a sokszor munkahelyet változtató embereket pedig költözőmadaraknak nevezte. Véleménye szerint a dolgozók akkor maradnak szívesen az adott munkahelyen, ha a fizetésük mellett érzelmi többletet is kapnak és tudnak azonosulni a munkáltatóval. Ezért vannak előnyös helyzetben a családi vállalkozások, mert egy karizmatikus vezetőhöz (alapítóhoz) gyakran kötődnek a dolgozók, ami megtartó erő lehet.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019-03-27 15:31:29
Tovább a cikkhez

Almából és sertésből is prémiumot

Év végén lesz 30 éves a derecskei Bold Agro Kft. Szabó Imre alapító-tulajdonos hitvallása szerint ebből az első tíz év a túlélésről szólt, míg a második szakasz a hatékonyság jegyében telt. A harmadik évtized pedig a kiemelkedő minőség és a generációváltás jegyében íródik napjainkban is.

Forrás: www.haszonagrar.hu (Petneházi Attila)

Fotó: Hercegfalvi Zoltán

 

 

 

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019-03-25 12:02:02
Tovább a cikkhez

Rózsás üzlet marcipánból avagy a Szamos Marcipán sikertörténete

Szamos Mátyás remek cukrász volt, de talán még ő se gondolta volna, hogy marcipánfiguráiból és édességeiből utódjai több milliárdos üzletet csinálnak. A Szamos Marcipán négy termelőüzemmel, 22 cukrászdával, 500 alkalmazottal működő cégcsoport, munkájában már a harmadik generációnak is meghatározó szerepe van.

Forrás: KKV Magazin, Tóth Levente (2018)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019-03-21 01:10:16
Tovább a cikkhez
1234567891011Következő

A fórumról

Friss hírek

A Polaris Kupa első nyertese az FBN-H!

A Párizs melletti Fontainableau-ben tartotta az FBN-I múlt héten az ügyvezető titkárok szokásos éves találkozóját. 30 ország egyesületéből közel 50-en vettek részt az eseményen, s mindenki nagy meglepetésére az FBN-H elhozta az elsőként átadott Polaris Kupát!

   
Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Január 30., Szerda