Hosszútávú kutatási program a magyarországi családi vállalkozásokról

Bár a családi vállalkozások fontosságáról mind gazdasági, mind politikai színtéren sok szó esik, valójában kevés megbízható információval rendelkezünk erről a vállalkozási körről. Eddig azt sem tudhattuk, hogy pontosan mennyien is vannak. A BGE Budapest LAB Családi vállalkozás kutatásának köszönhetően a következő években nemcsak számuk, de működési módjuk is megismerhető.

Forrás: Piac&Profit 2017. október 18. szerda / kfarkas

Tovább az eredeti cikkhez: http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/mitoszrombolo-kutatas-a-csaladi-vallalkozasokrol/

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017-10-19 10:07:29
Tovább a cikkhez

Legyetek ti is Példaképek!

Büszke vagy vállalkozásodra és elismerésre vágysz? Legyél Példakép! A Példakép Pályázaton idén is az ország legígéretesebb fiatal vállalkozóit keressük. Itt az alkalom, hogy bemutatkozz és megnyerd a 3 millió forintos Fődíjat  vagy az 1 milliós Közönségdíjat!

 

 

Írta: Boross DávidDátum: 2014-07-14 16:18:55
Tovább a cikkhez

Lakics Péter és Boross Dávid is a Példaképek között

A Példakép Alapítvány civil kezdeményezés, amely azzal a céllal jött létre, hogy megismertesse és elismertesse a nyilvánossággal a sikeres fiatal magyar vállalkozókat. Nem csak azért, hogy büszkék lehessünk tehetségeinkre és az általuk elért eredményekre, hanem azért is, hogy a pályakezdő fiatalok vonzó, elérhető és követhető életpályát lássanak maguk előt

Írta: Boross DávidDátum: 2013-10-24 11:36:30
Tovább a cikkhez

Legyél Példakép! - pályázat NextGeneknek

Hisszük, hogy hazánkban rengeteg olyan példakép van, akiket érdemes megismerni, hiszen méltók arra, hogy inspirálói legyenek az új generációnak.

Példakép Alapítvány


A Példakép Pályázaton most az ország legígéretesebb fiatal vállalkozóit keresik! Itt az alkalom, hogy bemutatkozz és nyerj!

Írta: FBNH EgyesületDátum: 2013-06-18 17:35:53
Tovább a cikkhez

The Family Business Network Next Generation Award

 

Az FBN-I minden évben jelentős publikációs és anyagi támogatással jutalmazza a legjobb második generációs családi vállalkozó projektjét. A projekt lehet a családi vállalaton belül és külön is megvalósított. Idén a London Business School a verseny egyetemi partnere.

 

Írta: Boross DávidDátum: 2012-05-02 17:11:33
Tovább a cikkhez

A fórumról

A NxG fórum célja, hogy támogassa az utódlás – öröklés kérdéseinek felelős, célszerű, hatékony átgondolását, tapasztalatcseréit a következő generáció tagjai között. 18 és 44 év közötti fiatal felnőttek társasága, akik küzdenek a lehetőséggel, a felelősséggel, hogy a családi vállalataik körül milyen pozíciót érdemes, lehet, vagy kell elfoglalniuk. Fiatalokról lévén szó a találkozók jórészt kötetlen keretek közt folynak, bulis hangulatban, egymással beszélgetve, egy-egy központi témát röviden felvetve.

Van, amiben egy családi vállalat előnyben van egy multival szemben

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyebben tudnak azonosulni a munkatársak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.

Forrás: https://piacesprofit.hu 2019. április 10. szerda

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 11., Csütörtök

Mindenkinek egy szavazata van / A Master Good sikertörténete

Negyedszázada kezdett vállalkozni Bárány László, s a Master Good cégcsoport ma már európai tényező a baromfiiparban. Büszke arra, hogy a hazai baromfi szektor a legsikeresebb élelmiszeripari ágazat Magyarországon, de arra még inkább, hogy két fia sikeresen viszi tovább a cégeket.

Forrás: KKV Magazin (Nyomárkay Kázmér)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 10., Szerda

Felértünk a nagymamákhoz / A Kürt Zrt. sikertörténete

Kürti Sándor és testvére, János 1989-ben alapították meg a Kürt Zrt. jogelődjét, a Kürt Kft-t. Egy családi vállalkozásban nem az a kérdés, hogy miként merült fel, hogy a gyerekek is ott dolgozzanak, hanem azt, hogy miért nem ott dolgozik a gyerek. Így volt ez Kürtiéknél is, hiszen Sándor idősebbik fia, Tom fiatalon gyakran felbukkant a társaságnál, dolgozott a hétvégéken és nyáron is.

Forrás: KKV Magazin (Brückner Gergely)

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 10., Szerda

Családi vállalkozások krízisei és az ezekre adható válaszok

Magyarország a családi vállalkozások földje, mégis folyamatosan visszatérő krízispontok akadályozzák a növekedést és a folytonosságot. A mostani cikksorozat épp ezért a családi vállalkozásokra próbál összpontosítani, mivel egyre nagyobb igény lenne hazánkban egyfajta specializált tudásra, mely a felmerülő problémák észlelésére, és az arra adható válaszokra összpontosít.

Forrás: https://adozasrolerthetoen.blog.hu 2019. április 8.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 10., Szerda

Külső szakértők menthetik meg a családi cégeket

A világ 500 legnagyobb, családi hátterű vállalkozásának listájára az idén már felkerült a Magyarországon is ismert JCDecaux, a Bosch és a Hyatt hotellánc is. A sok esetben vezetői generációváltás előtt álló cégek egyre több külső szakértőt vonnak be a szervezet irányításába.

Forrás: paicesprofit.hu 2019. április 5.

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Április 08., Hétfő