Hosszútávú kutatási program a magyarországi családi vállalkozásokról

Bár a családi vállalkozások fontosságáról mind gazdasági, mind politikai színtéren sok szó esik, valójában kevés megbízható információval rendelkezünk erről a vállalkozási körről. Eddig azt sem tudhattuk, hogy pontosan mennyien is vannak. A BGE Budapest LAB Családi vállalkozás kutatásának köszönhetően a következő években nemcsak számuk, de működési módjuk is megismerhető.

Forrás: Piac&Profit 2017. október 18. szerda / kfarkas

Tovább az eredeti cikkhez: http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/mitoszrombolo-kutatas-a-csaladi-vallalkozasokrol/

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2017-10-19 10:07:29
Tovább a cikkhez

Legyetek ti is Példaképek!

Büszke vagy vállalkozásodra és elismerésre vágysz? Legyél Példakép! A Példakép Pályázaton idén is az ország legígéretesebb fiatal vállalkozóit keressük. Itt az alkalom, hogy bemutatkozz és megnyerd a 3 millió forintos Fődíjat  vagy az 1 milliós Közönségdíjat!

 

 

Írta: Boross DávidDátum: 2014-07-14 16:18:55
Tovább a cikkhez

Lakics Péter és Boross Dávid is a Példaképek között

A Példakép Alapítvány civil kezdeményezés, amely azzal a céllal jött létre, hogy megismertesse és elismertesse a nyilvánossággal a sikeres fiatal magyar vállalkozókat. Nem csak azért, hogy büszkék lehessünk tehetségeinkre és az általuk elért eredményekre, hanem azért is, hogy a pályakezdő fiatalok vonzó, elérhető és követhető életpályát lássanak maguk előt

Írta: Boross DávidDátum: 2013-10-24 11:36:30
Tovább a cikkhez

Legyél Példakép! - pályázat NextGeneknek

Hisszük, hogy hazánkban rengeteg olyan példakép van, akiket érdemes megismerni, hiszen méltók arra, hogy inspirálói legyenek az új generációnak.

Példakép Alapítvány


A Példakép Pályázaton most az ország legígéretesebb fiatal vállalkozóit keresik! Itt az alkalom, hogy bemutatkozz és nyerj!

Írta: FBNH EgyesületDátum: 2013-06-18 17:35:53
Tovább a cikkhez

The Family Business Network Next Generation Award

 

Az FBN-I minden évben jelentős publikációs és anyagi támogatással jutalmazza a legjobb második generációs családi vállalkozó projektjét. A projekt lehet a családi vállalaton belül és külön is megvalósított. Idén a London Business School a verseny egyetemi partnere.

 

Írta: Boross DávidDátum: 2012-05-02 17:11:33
Tovább a cikkhez

A fórumról

A NxG fórum célja, hogy támogassa az utódlás – öröklés kérdéseinek felelős, célszerű, hatékony átgondolását, tapasztalatcseréit a következő generáció tagjai között. 18 és 44 év közötti fiatal felnőttek társasága, akik küzdenek a lehetőséggel, a felelősséggel, hogy a családi vállalataik körül milyen pozíciót érdemes, lehet, vagy kell elfoglalniuk. Fiatalokról lévén szó a találkozók jórészt kötetlen keretek közt folynak, bulis hangulatban, egymással beszélgetve, egy-egy központi témát röviden felvetve.

Családi vállalati kultúra kontra digitális változások

A cégek élettartama egyre rövidebb és a kutatások arra engednek következtetni, hogy a cégek fele a következő 10 évben el fog tűnni. A Mann+Hummal Holding tulajdonosai úgy döntöttek, hogy nem várják meg a bomlasztó szereplőket, hanem átalakítják a saját cégüket új üzleti modellek kidolgozásával - tudtuk meg Weissenbacher Emesétől, a Mann+Hummel Holding GmbH pénzügyi vezetőjétől.



.

 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Október 16., Szerda

Amikor a 4. generáció is színre lép

Angela Merkel szerint a családi vállalat egy tartás, egy viselkedés, nem pedig egy szervezeti forma. Ez különbözteti meg őket a többi vállalkozástól. Dr. Heinzelmann Virág a férje oldalán, a családi tanács elnökeként vesz részt a Blanc & Fischer Family Holding életében, mely a családok konyhájában hagy nyomot maga után. A két család története 90 évre nyúlik vissza. 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Október 16., Szerda

Hogyan segíti az új kkv-stratégia a vállalkozások fejlődését?

Magyarországon a vállalkozások csupán 3%-a nagyvállalat, a 97%-ot mikro-, kis és közepes vállalatok képezik. A nagyok az alkalmazottaknak csak egynegyedét foglalkoztatják, ezért a kis- és közepes vállalatok nagyon jelentősek a magyar gazdaság számára. A családi vállalatok gondolkodásmódjukban hasonlítanak a német protestáns vidékek puritán gondolkodású vállalkozásaihoz, ahol a megtakarítás, a vidék felvirágoztatása és a másokról munkáltatóként való gondoskodás önmagában is érték, ezért a családi vállalkozások közvetlen kapcsolatot tartanak fenn a munkavállalóikkal és a menedzsmenttel - fejtette ki Dr. György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár a 2. Nemzetközi Családi Vállalatok Konferencián.


 

Írta: Csidei KrisztinaDátum: 2019. Október 16., Szerda